Samsung Galaxy Z Fold 2 5G: Cameră triplă stabilizează bine, ştie şi cu Night Mode, ultrawide

2.065 ori
<b>Samsung Galaxy Z Fold 2 5G: Cameră triplă stabilizează bine, ştie şi cu Night Mode, ultrawide</b>Samsung Galaxy Z Fold 2 5G aduce un setup mai degrabă clasic pentru camera sa principală, cu 3 senzori de 12 MP la posturi. Atenţie, Galaxy Fold avea doi de 12 MP pentru camera telephoto şi principală şi unul de 16 MP pentru camera ultrawide.

Samsung Galaxy Z Fold 2 5G aduce un setup mai degrabă clasic pentru camera sa principală, cu 3 senzori de 12 MP la posturi. Atenţie, Galaxy Fold avea doi de 12 MP pentru camera telephoto şi principală şi unul de 16 MP pentru camera ultrawide. A se remarca şi cele două camere selfie de 10 MP puse la dispoziţie pe Galaxy Z Fold 2 5G, ambele decupate în orificii în ecran: principal şi exterior. Cât despre setup-ul propriu-zis, camera principală din spate este una de 12 megapixeli, cu deschidere F/1.8, mărime a senzorului de 1/1.76 inch şi tehnologie Dual Pixel PDAF, dar şi stabilizare optică.

Video-review Samsung Galaxy Z Fold 2 5G, secțiunea Camera

Apoi avem o cameră telephoto de 12 MP, cu zoom optic 2X, cu deschidere F/2.4, PDAF şi stabilizare optică, plus o cameră ultrawide de 12 MP cu deschidere F/2.2, câmp vizual de 123 de grade. Primim şi bliţ LED şi filmare 4K la 60 FPS. Camerele selfie de 10 MP filmează la rândul lor în 4K, dar doar la 30 FPS. Setup-ul foto e mai apropiat de generaţia Note 10, decât de Note 20, dacă e să fim sinceri.

Camera vine cu obişnuitele funcţii din interfaţă, precum Single Take, Pro Video, Live Focus Video şi Super Slow Motion. Avem şi acel Flex Mode, care îţi permite să împarţi ecranul pliabil în două: partea cu viewfinder-ul şi partea cu opţiunile pozei şi un preview. Te poţi folosi şi de ecranul extern pentru a face poze selfie mai reuşite sau să îl foloseşti pentru camera principală, cu telefonul închis.

Şi iată-ne ajunşi şi la Galerie, realizată în zona Parcului Alexandru Ioan Cuza din Bucureşti, cu incursiuni sus pe Magazinul Titan, dar şi la Mega Mall, după apus. Începem cu o serie de cadre din restaurantul Klandestin, sus pe magazinul Titan. Aici ne-am descurcat bine cu un soare puternic pe cerul albastru şi nuanţele au rămas acceptabile, dar detaliile vârfurilor copacilor nu au fost chiar de nota 10. Nici zoom-ul nu a impresionat la prima vedere. Pe de altă parte, că de obicei Samsung rămâne aş la fotografii culinare.

Textura pastelor şi cocktail-ului este foarte palpabilă, aproape că le simţi gustul prin poze. Toate se califica la utilizarea de un blogger sau vlogger culinar care trăieşte din asta. Culorile au fost corect redate. Şi focalizarea de aproape pe preparate s-a făcut uşor, faţă de S20 Ultra.

Sunt foarte mulţumit şi de selfie-urile de la terasă, cu menţiunea că sunt realizate cu camera selfie interioară a telefonului şi nu cea exterioară. Conturul fetei şi expresivitatea ochilor, dar şi dungile de pe buze sunt bine surprinse şi avem şi destule detalii. Schimbăm ziua cu una mai caldă, în care supraexpunerea vegetaţiei e clară, din păcate. Aduce cu neajunsurile lui S20+ aproape. Captură ultrawide păstrează cam aceleaşi culori ca şi camera principală.

Peisajele din Parcul IOR arată excelent, la capitolul claritate, detalii în apropiere şi expunere. Şi dynamic range-ul este OK în mare. Nuanţele de roşu ale jucăriilor din parc au arătat bine, e drept nu la fel de bogate şi variate că la Note 20 Ultra, dar totuşi mulţumitor. La umbra verdele vegetaţiei e ceva mai bine calibrat. Cumva parcă îmi plac mai mult selfie-urile cu camera frontală exterioară. Aş vrea să remarc şi culorile corecte ale frigiderelor de îngheţată şi tonetelor de chipsuri din parc, redate cum le-am perceput cu ochiul liber. Avem şi shutter rapid, am prins o pasăre în zbor.

Samsung Galaxy Z Fold 2, fotografie de tip bokeh

Bokeh şi-a făcut treaba, separând acel dalmaţian de jucărie de fundal în mod excelent. Am avut şi Bokeh-uri reuşite cu Donald Duck şi alte figuri de jucării din parc. Cheia să iasă culorile bine e să ai mereu umbră, dacă vorbim de vegetaţie expusă direct la soare posibil să apară supraexpunerea. În 80% din cazuri nu a apărut. Avem şi prim planuri reuşite cu trandafiri şi alte flori, unde am focalizat mai uşor decât la S20 Ultra. De apreciat şi textura apei din fântână de la Rosarium din Parcul IOR şi constantă camerei ultrawide, care nu doar prinde cel mai larg câmp vizual de pe piaţă, şi ci păstrează bine culorile.

Gata cu pozele pe timp de zi şi aş zice că suntem undeva în emisfera seriei Galaxy Note 10 ca performanţa, mai degrabă decât Note 20. Zoom-ul e sub ce oferă S20 şi Note 20, dar la Bokeh, claritate, detalii stăm OK şi pentru 2020. Supraexpunerea vegetaţiei e întâlnită ca la S20+, dar în 80% din cazuri culorile satisfac.

Suntem peste Galaxy Z Flip şi cu un 15% peste Galaxy Fold. Cred că Huawei Mate XS e o idee mai bun la zoom, dar are culori mai reci.

Să vedem şi cum stăm la captura nocturnă. Am avut telefonul puţin timp aşa că m-am limitat la poze mai puţine decât de obicei. Avem unele făcute în faţa lui Mega Mall din Bucureşti, într-o incursiune nocturnă după burgeri la Burger King. Era ora 21:00 şi totuşi toate firmele luminoase ale mall-ului şi vegetaţia din faţa sa au fost corect redate. Camera ultrawide e totuşi jale şi vedeţi că prinde mult zgomot şi amplifica sursele de lumină. Tot ce e pe margini e automat estompat.

Mi se pare că în general avem mai mult zgomot aici decât la seria Note 20, mai ales la capturile din parc, la depărtare. Nuanţele jucăriilor Sesame Street şi textura lor arată bine de la 1 metru sau 2 distanţă. Bokeh cu Big Bird cel galben este impecabil. La peisaje nocturne landscape avem o captură întunecată pe Auto, dar cu Night  Mode scoatem lucrurile la lumina cam la 70% din ce poate şi S20 Ultra ceea ce nu e rău. Detaliile suferă totuşi. De zoom puteţi uita. Aş zice că avem cadre nocturne de 2019 în condiţiile parcului slab iluminat, iar în mediu urban la clădiri bine iluminate putem emite pretenţii de duel cu S20, dar cu mai puţine detalii şi fără ultrawide.

Să vedem cum stă la filmare.

Începem cu o filmare la podul Parcului IOR. Vegetaţia este serios supraexpusa şi nu avem prea multe detalii la distanţă.

Stabilizarea e solidă, în linie cu ce au oferit pe rând Note 10, S20, Note 20. Am coborât scări, am mers prin parc și stabilizarea a făcut faţă. Verdele vegetaţiei e aproape fosforescent totuşi, prea aprins pentru gusturile mele. Am filma în 4K la 60 FPS într-o zonă mai umbroasa şi am remarcat acel joc de înclinare dreapta-stânga al imaginii, ca şi cum ai fi pe un vapor. Camera tot încearcă să compenseze mișcarea şi ochiul pretenţios poate fi deranjat.

Detaliile sunt din belşug, dar zoom-ul nu impresionează. Focalizarea este rapidă, atât în prim plan pe dalmaţianul de jucărie, cât şi pe tiroliana din fundal. Viteza alternării este fantastică. Am încercat şi un Single Take, care e cam ca pe S20, poate mai expus.

Filmarea selfie este excelentă,dar mai tremurată decât ceea ce oferea seria Note 10 sau S20. Textura fetei este excelentă pentru un vlog şi îmi place cum camera selfie reglează iluminare când alternam între luminişuri, soare şi umbră.

Încercăm şi Bokeh/Live Focus Video cu efectele sale şi e perfect pentru Instagrammeri, doar că accentuează foarte mult nuanţele de roşu/mov ale feţei pe la buze, ochi, coşuri, pleoape. Capul este bine decupat pe fundal şi focalizarea excelentă. Filmarea de la trenuleţul copiilor a prins o sumedenie de detalii şi culori vii corect calibrate, am avut şi un zoom bunicel şi o panoramare eficienta. Pe final avem şi acea captură cu fântâna, cu o textură a apei răcoritoare aproape, dar imediat cum trecem la filmarea de vegetaţie, o găsim supraexpusa.

Ar fi o filmare de calitate, dacă nu ar fi supraexpunerea. Detaliile şi culorile (la umbră) sunt la nivel de S20. Filmarea per total e mai aproape de seria Note 10 parcă. Noaptea am avut un prim clip în beznă foarte slab, ceţos, lăptos. Al doilea păstra problemele, imaginea tot "juca" la panoramare cu acea înclinare/tilt că pe vapor, încercând să compenseze mişcarea. Reflexiile erau uriaşe pentru sursele de lumină. A treia filmare a început să arate ceva mai OK, cu nişte culori corect surprinse, dar parcă luminile tot erau exagerate, în cazul becurilor de iluminat stradal.

Suspectez că primele 2 clipuri au fost realizate cu camera ultrawide în 4K la 60 FPs, iar 4K la 30 FPS cu camera principală arată mai bine. Microfonul îşi face treaba bine şi avem şi zoom audio, mi se pare.

Nu sunt foarte impresionat de filmare nocturnă, dacă e să fiu sincer şi 2 plângeri am: reflexiile şi sursele de lumină prea mari. În rest luminozitatea captată şi culorile sunt OK şi la fel şi unele detalii. Sincer mă aşteptam la un pic mai bine, dar aş vrea să testăm camera şi în mediul clasic din Timişoara pentru un verdict mai clar şi a confirma teoria mea cu 4K 60 şi 4K 30 FPS.

 

Disponibilitate

Prețuri actualizate

 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×