Ca şi restul dotărilor telefonului, în afară de CPU şi modem Wi-Fi, camera e neschimbată pe Galaxy A52s 5G de la Galaxy A52 5G. În față primim aceeaşi cameră selfie de 32 MP cu filmare 4K, în vreme ce în spate se afla o cameră quad. Ea aduce un senzor principal de 64 MP cu stabilizare optică binevenită în zona midrange, dar şi o cameră de 12 MP ultrawide, una Macro de 5 MP şi una Bokeh de 5 MP. Aici avem parte de filmare 4K la 30 FPS, dar şi de un bliţ LED.
Video-review Samsung Galaxy A52s, secțiunea Cameră
Opţiunile camerei sunt cam 70% din ce ai găsi pe un S21. Avem parte şi de Single Take, Night Mode, AR Doodle, Pro Photo şi Pro Video, dar şi Food şi Super Slow Mo. Bifam şi Slow Motion clasic şi Hyperlapse, iar ca noutate adusă de Galaxy A52 la început de an este opţiunea FUN, cu acele măşti de la Snapchat aplicate. Îmi pare rău că nu avem parte şi de opţiunile speciale Portrait Studio cu extra efecte la Portrait/Bokeh.
Să vedem cum stăm cu galeria foto, cu mostre realizate ziua, în Parcul Alexandru Ioan Cuza în poate ultima zi cu soare din 2021. Ştiţi expresia "diavolul e în detalii", iar la detalii stăm tare bine aici. Chit că vorbim de pescăruşi hulpavi în zbor sau iarba care cucereşte dalele de piatră şi ţâşneşte dintre ele.
Nu observ mari diferenţe de colorit între camera principală şi cea ultrawide şi nici nu aş zice că apare vreo deformare a imaginii la captura ultra largă. Zoom-ul pe pescăruşi nu e rău deloc, pe la 3X, dar apare o uşoară pâcla după această valoare şi zgomot.
Selfie-urile sunt unele dintre cele mai bune din 2021. Se văd crestăturile de deshidratare de pe buze, fiecare fir de păr din sprâncene şi micile dungi de pe irisul ochiului. Sunt capturi selfie perfect focalizate, detaliate, şi expresive. Nu cred că putem dori mai mult în zona midrange. Bokeh a făcut decuparea perfect faţă de fundal şi păcat că nu avem şi opţiunile Studio de la S21 aici.
Urmează closeup-uri reuşite cu fântâna de la intrarea în parc, dar şi un Macro mai puţin impresionant. Am încercat şi nişte poze artistice cu soarele în faţă şi o frunză în vânt şi după ceva chin avem ce arată pe Instagram.
Mi se pare şi că senzorul principal captează foarte multă lumină, iar cel ultrawide e puţin mai temperat în această privinţă, în sensul bun. Nici vorbă de supraexpunere sau suprasaturare. Avem un dynamic range larg, paleta de culori e bine acoperită.
Bokeh cu camera din spate e aplicat la acel bust de statuie şi îmi place şi-a dat seama să blureze şi spaţiul dintre mana şi corp. De remarcat că imediat ce a dispărut soarele din peisaj spre ora 16:00 şi apus, capturile ultrawide au început să fie gri şi slab detaliate în zona de jos. HDR-ul a mai scos la lumina totuşi câteva zone înnegurate.
Jucăriile din parc cu Donald şi Moş Crăciun au fost redate în toată bogăţia de culori şi detalii, dar la focalizarea de aproape pe unul dintre şuruburile lor nu îmi place ce a ieşit. Vreau să subliniez şi că îmi place mai mult roşul autobuzului londonez de jucărie pe camera ultrawide, decât roşul mai rozaliu al camerei principale.
La fotografiile low light ne mutăm la Timişoara. Am avut neşansa sau mai bine zis şansa să fac fotografii cu iluminatul stradal stins. În prima fază m-am speriat deoarece era foarte întuneric în Piaţa Unirii. Doar lumina de la câteva clădiri lucea pe caldarâm... Şi Totuşi A52s s-a descurcat de minune. Night Mode nu a exagerat şi în câteva poze am prins şi culorile luminilor târgului de Crăciun de la mall-ul din apropiere, reflectate în ceaţa aşternută peste urbe.
Am fotografiat şi obiective noi, acolo unde am prins puţină lumină. Ce mi-a plăcut e că poţi să faci capturi Night Mode atât cu camera principală, cât şi cu cea ultrawide. Am prins excelent atmosfera gotică şi sumbră a oraşului plouat, asta e sigur. Bacovia ar fi mândru.
La filmare ne-am axat mai mult pe 4K la 30 FPS. Avem pescăruşi gureşi pe pod capturaţi în detaliu, atât vizual cât şi auditiv. La primul zoom totuşi apare ceva zgomot. La filmarea de la umbră la locul de joacă, camera a făcut trecerea foarte subtil de la o zonă iluminată la una întunecată şi panoramarea se face fără ghosting.
Captură video selfie nu e prea bine stabilizata, dar e bine focalizata, are un microfon foarte bine calibrat pentru a prinde basul vocii. E totul clar, culorile sunt în point, mă rog poate nu şi roşul fularului, care e roz. Filmarea selfie Full HD e clar mai bine stabilizata, deşi mai sunt "shift-uri" în mediul din spatele meu.
Seria Galaxy A nu se dezminte şi o invoc mereu când testez un telefon midrange sau high midrange pentru bogăţia detaliilor de la filmarea 4K. Aş zice că având în vedere că suntem la apus e acceptabil faptul că uneori am avut culori mai reci, cu o tentă de albastru. În astfel de condiţii nu recomand filmarea FHD, ci doar 4K.
Am făcut şi 2 teste de stabilizare, primul în 4K fără stabilizare specială. Aici se cam simt trepidaţiile şi vibraţiile imaginii.
Apoi am încercat stabilizarea Super Steady care merge doar în Full HD. Lucrurile arată clar mai bine, nu se mai vede tremuratul, dar pierdem serios detalii şi apare mult zgomot în cadru. Am impresia că filmăm cu camera ultrawide având în vedere unghiul larg. E aşa o uşoară senzaţie de gimbal sau camera cu fisheye.
Testul de focalizare e trecut cu brio, alternând între ghinda metalică şi peisajul din spate, chit că facem o trecere bruscă şi violenţă.
Nici captura video nocturnă nu e rea, dar între ceaţă şi lipsa de lumină nu e ceva chiar bun de postat pe web. Avem nuanțe de mov lateral, dar şi surse de lumină şi detalii arhitecturale corect redate. Nici stabilizarea nu e chiar rea având în vedere segmentul de telefon şi clar am văzut mai rău de atât pe zeci de midrange-uri. Aş zice că simt un upgrade de la Galaxy A51 de exemplu.
Disponibilitate
Prețuri actualizate
- 🛒 Flancoaflă prețul
- 🛒 eMAGaflă prețul
- 🛒 QuickMobil (cupon -3%: QUICK202)află prețul
- 🛒 evoMAGaflă prețul
- 🛒 Celaflă prețul
- 🛒 EuroGSMaflă prețul
- 🛒 Orangeaflă prețul
- 🛒 Vexioaflă prețul
- 🛒 ITGalaxyaflă prețul
- ⚖️ COMPARIaflă prețul