Xiaomi 12 Pro: Camera constantă în performanţă, o claritate şi un colorit de invidiat

3.682 ori
<b>Xiaomi 12 Pro: Camera constantă în performanţă, o claritate şi un colorit de invidiat</b>Xiaomi 12 Pro a adus o premieră în redacţia Mobilissimo.ro! 3 camere de 50 MP în spate, cea principală cu senzor Sony IMX707 şi celelalte două cu senzor Samsung JN1. Cea principală are stabilizare optică şi focalizare phase detection, iar cea telephoto

Xiaomi 12 Pro a adus o premieră în redacţia Mobilissimo.ro! 3 camere de 50 MP în spate, cea principală cu senzor Sony IMX707 şi celelalte două cu senzor Samsung JN1. Cea principală are stabilizare optică şi focalizare phase detection, iar cea telephoto aduce zoom optic 2X, care se simte depăşit în 2022. Cea ultrawide se mulţumeşte cu un unghi de 115 grade. în condiţiile în care avem pe piaţă şi camere cu unghi de 150 de grade şi Fisheye. Avem şi bliţ dual LED, filmare 8K la 24 FPS şi filmare K în HDR10+. 

Video-review Xiaomi 12 Pro, secțiunea Cameră

Camera selfie are 32 MP, vine cu HDR şi filmare FHD. Şi ea şi cea ultrawide din spate au focalizare fixa. Modurile de captură ale camerei includ Short Video, Panorama, Documents, Vlog, Slow Motion, Time Lapse, Movie Effects, Long Exposure, Supermoon, Dual Video şi Moon. Nu am uitat de Portrait şi de Night Mode, evident, dar şi de mod Pro pentru foto şi video. Există şi un mod Long Exposure, care îţi permite să adaugi acele dare luminoase pentru obiecte în mişcare, efecte de "pictură în ulei" şi cer înstelat. Atenţie la Night Mode: e disponibil pentru toate cele 3 camere. Săpând în setări am găsit şi o corecţie a distorsionării la captura ultrawide, mod Tilt Shift, Supermoon, Dual Video, funcţionalitate AI şi urmărirea ochilor subiectului. 

Trebuie să recunosc că m-am alarmat puțin când am văzut prima oară galeria foto din Bucureşti şi asta în special din cauza culorii cerului, pe care l-am observat fad. Era aproape gri şi am simţit nevoia să fac încă o serie de fotografii la Timişoara, să mă conving dacă e de la cameră, sau poluarea urbană e de vină. În Bucureşti era o zi atipică, cu soare filtrat de nori plini de praf saharian şi vânt extrem de puternic.

Din fericire pentru Xiaomi 12 Pro, alarmarea mea s-a dovedit a fi injustă, culoarea cerului, albastrul său fiind redat realist, în culori plăcute. Ba mai mult, nu am observat aberaţii privind nuanţele comparând cadrele wide, ultrawide sau telephoto. Fotografiile iubesc totuşi culorile calde, roşul mai aprins, ducând mai ales fotografiile cu peisaj şi selfie în această zonă. Claritatea fotografiilor este una impecabilă, chiar şi când dăm de 2 - 3 ori zoom în de pe PC. 

Xiaomi 12 Pro

Am rămas surprins plăcut legat de fotografiile de tip close up, mai ales la flori, că tot a venit primăvara, acolo unde am băgat de seamă un balans plăcut între prim-plan şi fundal, efectul de adâncime aducând frumuseţea florilor în centrul atenţiei. Acelaşi close-up a excelat şi în cazul jucăriilor din parc, alături de Bokeh. Tot acolo putem observa că telefonul nu are probleme cu nicio culoare, iar dynamic range-ul este foarte larg, cum ar trebui să fie la orice flagship din 2022.  Zonele întunecate sunt foarte bine compensate din software atunci când avem şi lumina puternică în cadru. 

Xiaomi 12 Pro

Am spus deja că Bokeh e la înălţime, dar ce m-a frapat cu adevărat este separarea firelor de păr faţă de fundalul blurat. Nu am mai văzut aşa o detaliere la capturile Portret... de când mama m-a făcut. Şi selfie-urile standard îmi plac, au acele detalii care fac diferenţa între o cameră generică şi una memorabilă. Culori realiste şi plăcute, claritate excelentă şi focalizare perfectă pe faţă. 

Ce nu mi-a plăcut este zoom-ul care e sub-mediocru pentru un flagship. Aş mai remarca şi că avem cadre foarte luminoase, eterice, cereşti aproape, mai ales la fundalurile selfie, dar nu m-aş arunca să zic că apare supraexpunere. A fost o zi ciudată, o combinaţie de cer încărcat de nisip saharian, poluare şi soare orbitor plus vânt de 60 kmph cu cod galben. Ca o menţiune personală, rar am văzut camera ultrawide aşa consecventa la culori, faţă de cea principală. 

La selfie mi-a plăcut şi textura hainelor, detaliile faciale, la nivel de riduri de expresie, pori, par şi barba. Am amintit mai sus de closeup, dar ele se realizează bine de la 5+ centimetri distanţă. Poţi uita de Macro sau de closeup foarte aproape, ele vor ieşi neclare. Separarea cadrelor la Bokeh e legendară, atât la obiecte (Winnie the Pooh, Tyger, cât şi la persoane). Şi mă bucur că într-o zi cu mult soare nu am văzut vreo problemă cu supraexpunerea. 

În cazul fotografiei nocturne am asistat din greşeală la lansarea pe şine a unui tramvai în Timişoara. Calitatea fotografiilor este la fel ca ziua, adică foarte bună, cu observaţia că deşi se disting culorile şi în întuneric, avem totuşi acel galben nocturn care ştim că poate fi eliminat prin procesare AI. Aici nu e cazul. Avem şi câteva cadre nocturne din Piața Unirii din Timişoara şi mii-a plăcut în special cu a prins Xiaomi 12 Pro panorama folosind aspect raţio Full.

Am remarcat o uşoară tendinţa de a mări sursele de lumină la cadrele cu tramvaiul, dar şi un Night Mode care la cadrul cu Catena a exagerat cu albul. Observ că şi la alte câteva flagshipuri din 2022 ca halourile de lumină ale stâlpilor de iluminat stradal sunt însoţite de "nori mov", deseori în formă de "V" deasupra lor. Am văzut treaba asta şi la OnePlus 10 Pro şi OPPO Find X5 Pro. Iar unele surse de lumina de la distanţă sunt uşor mărite. 

Zoom-ul e slăbuţ, dar focalizarea de aproape este excelentă la acel cap de statuie de la fântâna, "desprins" faţă de fundal. E unul din cazurile când prefer fotografiile standard şi nu cele cu Night Mode şi în care iluminarea şi claritatea de noaptea te fac să crezi că faci poze ziua.

La captura video a fost jale cu vântul (microfoanele nu au făcut faţă), dar claritata a fost cristal. Sunt sincope când dai zoom, dar culorile sunt plăcute la nivel de porumbei, biserica, jucării din parc. Un pic intense parcă, dacă te uiţi cu atenţie la jucăriile din bătaia soarelui. 

Testul de stabilizare 4K a ieşit binişor, chiar şi fără mod Steady şi nu am remarcat vreo trepidaţie. Testul de stabilizare cu Steady Video te limitează la Full HD, dar nu simţi aproape nici o hurducătură provocată de mersul alert. Şi chiar am mers rapid! Ultimul mod Steady cred că a comutat pe camera ultrawide şi a fost înecat în lumină, binişor stabilizat, dar slab la detalii pe lateral. 

Filmarea selfie a fost așa bună că aş zice că seria Galaxy S are în sfârşit un rival pentru vlogging. Chipul meu e aşa bine separat de fundal, că ai zice că avem un "Bokeh" mai bun decât Bokeh. 

Ne-am jucat şi cu modurile cinematice cu efectul în stil Inception şi am filmat jucăriile colorate din parc. Parcă o imagine prea înecată în lumină şi nişte culori radioactiv de vii, fosforescent de vii. Am văzut clipurile şi pe TV şi pe monitor şi îţi iau ochii nuanţele. Roşul e cel mai intens şi mi-ar fi plăcut expunerea cu jumătate de grad mai jos, asta în zona de sus a imaginii. 

Avem şi o filmare Dual Video, simultan cu camera din spate şi cea din faţă, unde lumina a fost factorul, cheie, înecând anumite cadre. Tenul meu e cam alb, expunerea cam sus la vegetaţie. 

Am panoramat fără ghosting şi am remarcat o blurare a imaginii când trecem intre niveluri de zoom. Undeva între 2X şi 3X mai ales. Am alternat şi focalizarea intre prim plan pe jucăria tigru şi fundal pe lac şi totul s-a făcut foarte rapid şi precis, cu zero probleme sau ezitări. Îmi place textura apei la acea filmare cu ratele sub pod şi apreciez mult ca în ciuda unei zile tale însorite, telefonul nu a picat în păcatul supraexpunerii. 

Filmarea nocturnă a fost surprinzător de bună şi zic asta pentru că Xiaomi de obicei nu excelează aici. Da, apar "fantome" când filmezi din mers, dar doar dacă vei muta camera pe verticală. Claritatea e OK şi arată bine şi sursele de lumină. Am panoramat fără probleme şi îmi plac şi culorile, o paletă destul de largă. Stabilizare excelentă, cantitate generoasă de lumină, focalizare bunicică pe acea statuie şi fără a exagera cu reflexiile generate de sursele de lumină. Zoom dezamăgitor şi acel "skip" cu blur clasic deja pentru treptele de zoom. Culorile sunt cele naturale şi cred cu tărie că poţi folosi aces telefon pentru turism. 

Xiaomi 12 Pro ca daily driver

Că tot veni vorba de turism, am fost la Viena la lansarea europeană a seriei Xiaomi 12, "înarmat", cu un Xiaomi 12 Pro ca daily driver. Am făcut o serie de fotografii şi filmări şi ce a ieşit veţi afla imediat. Începem cu mostrele foto de la restaurant, unde Xiaomi 12 e "şeful la culori", ca să zic aşa. Are o paletă generoasă de nuanţa şi le surprinde întocmai pe cele percepute de mine.

Unde stă prost e la focalizarea de foarte aproape sau chiar de aproape uneori, ezitând să pună focusul cum trebuie la trandafirii din glastre, la sardinele din conservă şi la prosciutto chiar. Claritate perfectă şi nişte fotografii culinare demne de a concura cu seria Galaxy S22. Texturile, detaliile sunt toate acolo, fie că vorbim despre păstrăv somonat, pui cu mămăliga sau raţa ascunsă de legume. 

Din păcate desertul cu îngheţată nu a fost prea bine focalizat. 

Apoi am luat-o la pas prin Viena, într-o zi cu 2 grade Celsius în termometre, ploaie care tocmai se oprise, nori, vânt napraznic. Claritatea e perfectă, nuanţele aurii ale podoabelor de la Castelul Belvedere arată spectaculos şi spectaculos e şi verdele cupolelor sale. Ultrawide-ul nu face nici o deformare pe lateral şi păstrează aceeaşi claritate şi calitate ca şi camera principală. Detaliile sunt impresionante şi la zoom în pe PC aş zice că sunt peste cele oferite de un iPhone 13 Pro.

Convinge şi textura statuilor şi expresivitatea lor e accentuată de fundalul uşor blurat. Unde mi s-au părut culorile prea intense a fost în acel parc plin de lalele şi în special lalelele sunt de un roşu prea intens. Celelalte nuanţe arata în regulă, în special verdele. Unele apei lovite de jetul fântânii arata spectaculos şi învolburarea apei e foarte bine redata. 

În acest context nici camera ultrawide nu se lasă mai prejos. Nuanţele de galben arata ceva mai OK în cadrele următoare. Am ajuns şi în zone urbane mai gri şi mai mohorâte, precum acel canal uriaş cu raul secat, dar chiar şi el îşi găsea mici floricele arhitecturale. Cireaşa de pe tort a galeriei a fost Catedrala Sfântul Stefan. Atât de mare încât abia încape pe ultrawide şi cu un design care combina arhitectura gotică cu cea romanica. Îmi aminteşte oarecum de Sagrada Familia pe alocuri.

Catedrala se remarca prin numărul mare de turnurri, turnuleţe, elemente triunghiulare şi arcade generoase. Sunt şi multe elemente statuare sculptate pe lateral, în special cavaleri, regi, figuri bisericeşti. E şi o mare asimetrie aici, nu găseşti o parte care să o oglindească perfect pe cealaltă. La interior am prins nişte arcade arătoase şi cadre foarte încărcate cu decoraţiuni. Sunt candelabre peste tot, tavanul are modele complexe, coloanele prezintă multiple sculpturi. Sunt unghere peste tot, în care se afla o icoană, o podoboa, ceva special. 

Fotografiile au ieşit mai luminoase decât cele cu iPhone-ul meu 11 Pro sau 13 Pro şi detaliile sculpturilor sunt mai fin redate. E ceva distorsiune pe ultrawide pe lateral, dar puţină şi îmi plac culorile prinse aici mai ales în zonele unde pica lumina pe picturi  şi roasiaticul arcadelor din spate. La exterior am văzut chiar şi o reclamă la Xiaomi 12 pe catedrală, intre un turn şi o fereastră uriaşă, iar galeria se încheie glorios cu o statuie uriaşă decorată cu podoabe aurite. 

Viena mi s-a părut un oraş al palatelor, al burghezilor, cu destul de mult gri, întrerupt rar de culori. Totul e princiar sau studenţesc aici, ai universităţi, palate, cafenele, catedrale. Am văzut şi un monument dat cadou de Maroc Împăratului Austriei, cu un model hipnotizant şi o statuie integrată într-un decupaj angular într-un bloc deasupra unei străzi, imediat lângă.

Filmările din Viena au fost profund afectate de vântul napraznic, dar claritatea e de 10 din 10. Auriul şi verdele de pe acoperişul palatului Belvedere e spectaculos, detaliile sunt de flagship, totul e foarte clar. Am prins şi grădinile palatului cam uscate, dar şi detalii ale sculpturilor de acolo, tot într-o scurtă filmare panoramică. Spre regretul meu nu am apucat să filmez în biserică, deoarece pierdeam avionul şi sincer atmosfera de acolo m-a copleşit.

În concluzie acesta e un telefon pe care te poţi baza pentru turism, doar să nu ai nevoie de zoom excesiv şi captura Macro. 

Disponibilitate

Prețuri actualizate

 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×