În general, sunt trimise în teste produse destinate uzului la interior (telefoane, tablete, laptopuri). Totuși, la mine a sosit de câteva zile trotineta electrică Xiaomi Electric Scooter 4 Lite. Anul trecut testam varianta Pro din seria Electric Scooter 4 din portofoliul companiei, dar acum a sosit varianta Lite, mai accesibilă.
E un model ce promite facilitarea mișcării rapide în oraș (și nu numai). Aduce construcție robustă, sistem de frânare pe disc cu eABS, un motor puternic care asigură o autonomie suficientă pentru deplasări scurte. Acum a venit momentul să vă prezint și câteva impresii cu privire la această trotinetă, după aproximativ două săptămâni de utilizare.
Construcție, asamblare și configurare
Xiaomi Electric Scooter 4 Lite este o trotinetă pliabilă compusă din două părți: ghidon + cadru construit din aluminiu. Nu e prima trotinetă Xiaomi pe care o încerc și vă pot spune că experiența de unboxing și configurare este similară cu celelalte modele din portofoliul companiei.
Cablurile dintre cele două părți au sosit gata conectate și a trebuit doar să montez ghidonul și să-l asigur folosind șuruburile din pachet. Primim și un imbus pentru înșurubare facilă aici.
În cutie găsești următoarele:
- Trotineta electrică Xiaomi Electric Scooter 4 Lite
- Manual de instrucțiuni
- 5 șuruburi
- Adaptor alimentare
- Adaptor duză extins
- Cheie Allen T-Share (imbus)
- Ghid de pornire rapid
Trotineta beneficiază de certificare IP54, iar bateria e bine izolată extern, pentru a împiedica apa să ajungă la ea, după cum era de așteptat. Anvelopele pneumatice sunt proiectate pentru a absoarbe șocuri cu ușurință, iar sistemul de frânare este bazat discuri + două plăcuțe de frână pe spate. Există și E-ABS pentru roata din față, de asemenea.
Cadrul suportă o greutate de până la 100 de kilograme și avem o suprafață extinsă, acoperită cu un material cauciucat pentru aderență. Pentru pliere / depliere folosim clapa aflată undeva la jumătatea distanței dintre ghidon și cadru. Am simțit că e chiar mai facil de utilizat decât în cazul altor trotinete electrice testate de mine. Sistemul e sigur și nu necesită forță pentru fixare.
Xiaomi Electric Scooter 4 Lite se vinde doar pe negru. E o nuanță bine gândită, care nu atrage multă murdărie. E suficient să o ștergi o dată pe săptămână pentru a o menține curată. Cadrul e solid, greutate e bine distribuită, iar designul e arătos.
Pe ghidon vom găsi un panou lizibil chiar și în soare puternic care ne prezintă informații cu privire la viteză sau modurile de rulare, o sonerie simplă, iar în partea din față există un far LED luminos, util pentru călătoriile nocturne. Frâna este în partea stângă, iar în momentul acționării acesteia stopul aflat în partea din spate va lumina mai puternic. În momentul schimbării direcției de mers el luminează intermitent.
Specificații
- Funcții - 3 moduri de viteză, Afișaj încorporat LCD
- Capacitate baterie - 5200mAh
- Timp de încărcare - Până la 4.5 ore
- Autonomie maximă: 20 km
- Motor DC brushless (fără perii)
- Putere - 600W
- Putere nominală - 300W
- Viteză maximă 25 km/h
- Frânare - eABS + frână pe disc cu două plăcuțe spate
- Anvelope - pneumatice, 8.5 inch
- Capacitate maximă - 100 kg
- Înălțime recomandată: 120 -200 cm
- Certificare - IP54
- Greutate - 15.6 kg
Funcții și experiență de utilizare
Trotineta electrică e pusă în funcțiune de un motor de 300W, un model fără perii ce oferă viteze de până la 25 km/h. Avem totuși 3 moduri de funcționare:
- Mod pietonal: 0-5 km/h
- Mod standard (D) - 0-20 km/h
- Mod sport (S) - 0-25 km/h
La prima încărcare e recomandat să ținem trotineta în priză până ce bateria este încărcată complet potrivit manualului de utilizare. Acest lucru durează în jur de 4-5 ore. Există și un sistem de protecție care îmi place, pe care nu l-am întâlnit în cazul multor trotinete electrice. Dacă apăsăm pe accelerație în timp ce trotineta stă pe loc, ea nu va porni. Pentru a porni e necesar să ne luăm puțin avânt din picior, până atingem o viteză de 4-5 km/h.
Eu am folosit-o mai mult pe modul sport, iar viteza de 25 km/h este suficientă pentru a te mișca lejer pe distanțe scurte. Am folosit-o în mediul rural mai mult, apropo, așa că drumul nu a fost perfect, existând și porțiuni cu denivelări. Chiar dacă nu avem un sistem de suspensii, trotineta aduce roți cu anvelope pneumatice și sunt suficiente pentru a face față șocurilor.
Platforma e suficient de încăpătoare, iar trotineta e solidă și îmi dă un feeling de siguranță odată urcat pe ea. În cazul pantelor ea va încetini automat, viteza rămânând constantă la 25 km/h și putem urca rampe de până la 16 grade. Dacă încerci să urci rampe mai abrupte, riști ca viteza să scadă, iar autonomia are de suferit.
Și dacă tot vorbim despre autonomie, pe trotineta asigură până la 20 de kilometri de rulare. Asta dacă vei merge pe drum drept, ai sub 80 de kilograme și rulezi în modul „Standard (D)”. Eu am preferat modul sport, cu viteză de 25 km/h și am obținut în jur de 17-18 kilometri per încărcare, ceea ce e foarte bine având în vedere că am în jur de 100 de kilograme, iar drumul nu a fost complet drept, existând și porțiuni de urcare în rampă pe strada mea.
Plierea se realizează rapid, iar opțiunea e utilă dacă locuiești într-un oraș aglomerat. Poți astfel să folosești trotineta pe distanțe scurte (3-5 kilometri) și să folosești și mijloacele de transport în comun pentru distanțe ceva mai lungi.
Aplicație
Xiaomi oferă și integrare cu aplicația dedicată Xiaomi Home, disponibilă în Google Play și App Store. Dacă ai mai folosit produse smart din portofoliul companiei, e posibil să cunoști aplicația. Avem un design simplu, iar totul e ușor de accesat. Ai posibilitatea de a bloca trotineta din aplicație, iar aceasta nu va proni până nu facem pairing prin Bluetooth folosind smartphone-ul și să o deblocăm.
Se realizează și un pairing în contul Mi, în Cloud, astfel că nimeni nu va putea conecta trotineta la propriul cont Mi dacă aceasta e înregistrată pe alt cont. Sistemul de securitate este foarte bun, deci. În aplicație vedem o estimare legată de autonomie, informații cu privire la baterie și starea sa.
Concluzii
Xiaomi Electric Scooter 4 Lite se remarcă în principal prin preț, fiind cea mai nouă și cea mai accesibilă trotinetă din portofoliul companiei în acest moment. Personal, m-am simțit în siguranță pe ea, dar dacă nu te-ai mai urcat pe o trotinetă electrică vreodată, trebuie să ai grijă, să circuli cu o viteză redusă și să porți cască, cotiere / genunchiere. Este o trotinetă robustă și stabilă, cu frâne pe care te poți baza în orice moment.
Autonomia e ceva mai redusă decât în cazul variantelor mai scumpe din seria Electric Scooter 4. Totuși, te duce rapid și sigur dintr-un loc în altul, fie că e vorba de un drum spre servici, liceu / facultate sau supermarket. Anvelopele de 8.5 inch pneumatice trec cu ușurință și peste obstacole, cum ar fi pietre mai mari, dacă e cazul și chiar dacă nu are un sistem de suspensii dedicat, roțile absorb bine șocul în timpul mersului.
E de apreciat și modul de pliere rapid și ușor, foarte important în momentul în care folosești trotineta zi de zi. Te poți strecura mai ușor în lift, la metrou sau să o iei cu tine la servici pentru încărcare.
Preț și disponibilitate
Găsiți trotineta Xiaomi Electric Scooter 4 Lite în oferta următorilor retaileri din online: