Declin pe piața de smartwatch-uri în primul trimestru din 2023; Unde se situează Apple și Samsung?

2.683 ori
<b>Declin pe piața de smartwatch-uri în primul trimestru din 2023; Unde se situează Apple și Samsung?</b>Au început să apară statistici cu privire la vânzări în această perioadă. E vorba despre perioada ianuarie - martie a anului 2023. Pare că livrările de smartwatch-uri au scăzut în aceste luni față de aceeași perioadă a anului trecut. Apple, Samsung

Au început să apară statistici cu privire la vânzări în această perioadă. E vorba despre perioada ianuarie - martie a anului 2023. Pare că livrările de smartwatch-uri au scăzut în aceste luni față de aceeași perioadă a anului trecut. Apple, Samsung și Huawei au cunoscut pierderi la nivel de vânzări în Q1 2023 pe acest segment, puse sub seama cererii scăzute și a dificultăților economice de la nivel global. Detalii avem prin intermediul CounterPoint Research.

Dacă vorbim despre piața smartwatch-urilor la nivel global, se observă o scădere în ceea ce privește numărul de livrări de 1.5% de la an, la an. India pare a fi singura regiune care înregistrează o creștere la nivel de vânzări, înregistrându-se cu 121% mai multe livrări decât în perioada ianuarie - martie a anului 2022 (Q1 2022). Totuși, se observă aici o scădere considerabilă în restul regiunilor de pe glob, inclusiv în China, acolo unde piața scade cu 28%. 

Privind spre companii, Apple a ajuns de la o cotă de piața de 32% (Q1 2022), la doar 26% în Q1 2023. Livrările de smartwatch-uri Samsung au scăzut doar cu 1%, însă. La nivel global India e responsabilă cu un procent de 27% din vânzările smartwatch din acest trimestru și e urmată de America de Nord, cu 26%. China a contribuit cu 18% din totalul vânzărilor, însă livrările au scăzut cu 28% față de aceeași perioadă a anului 2022.

Se observă din grafic că au crescut vânzările de smartwatch-uri accesibile, de buget. Un articol interesant, tot de la CounterPoint Research, arată că piața de brățări inteligente scade.

Pare că smartwatch-urile de buget sunt mai atractive decât aceste dispozitive compacte în ochii cumpărătorilor, iar companiile preferă să lanseze mai multe ceasuri accesibile, ele înlocuind practic smartband-urile cu un preț de sub 100 de dolari. Deși datele sunt din 2021, trend-ul pare mai accentuat în 2023.

Vă reamintesc că în 2022 piața ceasurilor inteligente a cunoscut o creștere anuală de 12% la nivel global, însă, cu o scădere de 2% în al patrulea trimestru al anului trecut, însă.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×