Mai mult ca sigur ați auzit de automobilul electric Xiaomi, sedanul prezentat de către companie chiar și în cadrul MWC 2024 în acest an. Săptămână trecută pare că a avut loc un „boom” pentru acțiunile companiei, ele crescând cu până la 16%. Astfel, valoarea companiei a crescut cu 7.6 miliarde de dolari, lansarea automobilului generând un interes crescut în rândul cumpărătorilor. Mai jos avem detalii.
Deși lansarea primului automobil electric Xiaomi a stârnit interes în rândul oamenilor, o firmă de brokeraj a calculat că Xiaomi va pierde aproximativ 10.000 de dolari la fiecare automobil electric pe care îl va vinde în acest an, conform Reuters. În prima zi de la reluarea tranzacțiilor bursiere, după debutul automobilului Xiaomi SU7, capitalizarea de piața a companiei a crescut cu aproximativ 7.6 miliarde de dolari, conform Profit.ro.
Modelul SU7 costă aproximativ 32.600 euro în China în variantă de bază, dar ajunge la 48.500 euro pentru varianta SU7 Max. Compania a avertizat potențialii cumparători că au de așteptat între patru și șapte luni până când vor intra în posesia automobilului. Vineri compania chineză a informat că a primit 88.898 de precomenzi pentru prima sa mașină electrică din portofoliu.
Xiaomi a recunoscut că se așteaptă la pierderi operaționale de pe urma vânzării SU7, unii analiști avertizând chiar că va fi vorba de pierderi substanțiale.
Odată cu lansarea modelului SU7, alți producători chinezi de automobile electrice cu modele similare au anunțat reduceri de prețuri și subvenții. Analiștii de la Citi au calculat că, în 2024, pe segmentul automobilelor electrice cu prețuri cuprinse între 200.000 și 300.000 de yuani, vor exista nu mai puțin de 240 de modele care vor concura între ele pentru vânzări, adică o creștere de aproape 20% comparativ cu situația din 2023.