Campania “Shot on iPhone, Drawn on iPad” revine în prim-plan cu un panou plasat strategic pe I-95 din Miami, dar nu neapărat pentru motivele dorite de Apple. Designul, care combină o fotografie subacvatică și o ilustrație creată pe iPad, a stârnit reacții online din cauza unei forme interpretabile care, văzută de la distanță, seamănă cu…un simbol falic.
De aproape, imaginea pare creativă și jucăușă: un scafandru ce explorează adâncurile oceanului, cu degetul întins. Dar, din unghiul de vizibilitate al șoferilor de pe autostradă, acel detaliu devine principalul subiect de discuție. Evident, oamenii vorbesc, în special pe Reddit, acolo unde o parte din utilizatori ironizează situația.
Unii o numesc gafă de design, alții cred că e pur și simplu amuzant. Dar mulți se întreabă dacă nu cumva totul e intenționat. La urma urmei, Apple știe exact ce face când vine vorba de imagine și comunicare. Iar faptul că nu au retras sau modificat campania spune multe.
Să nu uităm, mesajul campaniei este despre libertatea creativă. Poți fotografia orice. Poți desena orice. Iar dacă lumea vorbește despre acel „orice”, campania funcționează. Chiar și atunci când implică un subînțeles discutabil.