Ideea de numere de maşină personalizate se revarsă şi în online, doar că aici pe bază de nume de utilizator. X-ul lui Elon Musk a pornit chiar un magazin pentru username-uri rare. Ce a pregătit şi WhatsApp în această zonă aflaţi mai jos.
WhatsApp lucrează de 2 ani deja la funcţia de username-uri pentru serviciul său. Ea le permite utilizatorilor să seteze nume de utilizator unice pentru cont şi va împiedica partajarea de informaţii personale ca număr de telefon, pentru a adăuga un contact nou. Prima comparaţie care îmi vine în cap e Revolut, unde ai Revtag-ul sau codul QR, dacă nu vrei să dai numărul de telefon.
WhatsApp a lucrat şi la o funcţie cu extra PIN, care opreşte pe oricine care a făcut rost de numele tău de utilizator din a îţi da mesaj direct. Practic, pe lângă username, îţi mai trebuie şi PIN pentru a porni un chat. Util pentru business-uri său... celebrităţi.
Iată şi ce condiţii au numele de utilizator de la WhatsApp:
- fără www la început
- trebuie să conţină minim o literă
- doar anumite caractere sunt permise: litere mici, cifre, puncte şi underscore-uri (_)
- nu se pot termina cu .com sau .net
- nu pot începe sau să se termine cu punct
- lungime musai între 3 şi 30 de caractere
Şi acum să trecem la X, fostul Twitter. Elon Musk a lansat Handle Marketplace, un magazin de username-uri pentru conturile cu abonament Premium (Premium Plus şi Premium Business). Aceştia vor naviga printre username-uri inactive şi le vor putea cumpăra. Întâi avem Priority Handles, care nu costă nimic şi acoperă nume complete sau cuvinte lungi.
Apoi avem Rare handles, cu preţuri de la 2500 de dolari în sus, unele chiar sume de milioane de dolari. Problema e că dacă uiţi să plăteşti abonamentul la X o lună, pierzi şi username-ul pe care ai dat o tonă de bani. E practic o metodă de retenţie a clienţilor.
Aşa ceva e nemaivăzut în social media, Instagram, Threads, Facebook nu au vânzări şi cumpărări de username-uri şi nici YouTube. Posibil să se întâmple aşa ceva, pe piaţa neagră şi să nu ştim noi, am văzut cu toţii conturi de persoane celebre devenite branduri sau furate şi reconvertite în ceva promoţional.
Elon Musk face bani din piatră seacă, se pare, în vreme ce WhatsApp merge pe o abordare mai blândă.

(2)_592x348.jpg)
(1)_592x311.jpg)

