Kia dă parfum de benzină la pachet cu EV4; o campanie ciudată, dar reală, în Finlanda

690 ori
<b>Kia dă parfum de benzină la pachet cu EV4; o campanie ciudată, dar reală, în Finlanda</b>Dacă îți lipsește mirosul de benzină de la vechiul tău motor cu combustie, Kia are o soluție la care probabil nu te-ai fi gândit. În Finlanda, clienții noului Kia EV4 primesc gratuit un odorizant auto care miroase a... benzină și ulei de motor.

Dacă îți lipsește mirosul de benzină de la vechiul tău motor cu combustie, Kia are o soluție la care probabil nu te-ai fi gândit. În Finlanda, clienții noului Kia EV4 primesc gratuit un odorizant auto care miroase a... benzină și ulei de motor. Ideea aparține Astara Auto Finland, importatorul oficial Kia în regiune, și e, practic, un parfum nostalgic pentru cei care încă nu s-au obișnuit cu liniștea electrificării.

Klaus Pohjala, director comercial al companiei, recunoaște că tranziția de la termic la electric nu e întotdeauna lină. Și tocmai de asta s-au gândit să creeze ceva „cu un pic de spirit rebel” care să le amintească șoferilor de garajele vechi și primele ieșiri la drum lung. Campania e limitată și, momentan, e disponibilă doar în Finlanda.

Ce conține „parfumul” de atelier și cine l-a gândit

În spatele formulei stă Max Perttula, singurul parfumier profesionist din Finlanda. Omul nu e la prima colaborare cu branduri mari, dar aici a avut mână liberă pentru ceva complet atipic. Combinația rezultată aduce aminte de o vizită în service: note grele de ulei de motor, accente metalice, tonuri minerale și o bază de ambra, gudron de mesteacăn și galbanum. Surprinzător, unul dintre ingredientele cheie este iasomia, despre care specialistul spune că are compuși care pot păcăli nasul cu o aromă apropiată de cea a benzinei.

Kia dă parfum de benzină la pachet cu EV4; o campanie ciudată, dar reală, în Finlanda

Odorizantul nu e doar special la miros – are și un design pe măsură: forma de canistră de combustibil, cu ediție limitată. Clar nu e ceva ce vezi în fiecare EV, dar nici nu e un produs comercial de larg consum. E un cadou promoțional pentru cumpărătorii din Finlanda, fără planuri de extindere în alte piețe, cel puțin pentru moment.

Cât despre mașina în sine, Kia EV4 e deja disponibilă și în România din septembrie, cu un preț de pornire de 38.090 euro pentru versiunea de bază și 46.290​ euro pentru varianta cu baterie extinsă. Modelul vine cu un motor electric de 150 kW (204 CP), accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde, și poate atinge până la 625 km autonomie WLTP cu bateria de 81,4 kWh.

Un detaliu interesant este că EV4 este produs pentru prima dată în Europa, în fabrica din Zilina, Slovacia. Asta ar trebui să scurteze lanțul logistic și, teoretic, să reducă și timpii de livrare pentru clienți europeni.

Deși pare o glumă de PR, inițiativa Kia nu e singulară. Ford a testat o idee similară în 2021 pentru Mustang Mach-E, după ce un sondaj arăta că aproape 70% dintre șoferi declarau că le lipsește mirosul de benzină. E clar că producătorii încearcă tot felul de metode, unele mai serioase, altele pur emoționale, pentru a face trecerea la mobilitatea electrică mai ușor de digerat.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×