Ce trebuie să știi despre încetarea unui contract de telefonie sau internet? Ghidul ANCOM pentru utilizatori

1.884 ori
<b>Ce trebuie să știi despre încetarea unui contract de telefonie sau internet? Ghidul ANCOM pentru utilizatori</b>ANCOM a publicat recent un ghid detaliat despre drepturile și obligațiile utilizatorilor pe care le au atunci când doresc să renunțe la un contract de telefonie sau internet. Se pare că Autoritatea a primit numeroase sesizări de la utilizatori

ANCOM a publicat recent un ghid detaliat despre drepturile și obligațiile utilizatorilor pe care le au atunci când doresc să renunțe la un contract de telefonie sau internet. Se pare că Autoritatea a primit numeroase sesizări de la utilizatori care întâmpină dificultăți în acest proces, așa că este important să înțelegi ce implică încetarea unui astfel de contract. Mai jos avem detalii.

Încetarea contractelor încheiate în magazinele furnizorilor

Atunci când semnezi un contract într-un magazin al furnizorului, fie că e semnat olograf sau electronic, prevederile devin obligatorii. Iată ce trebuie să verifici dacă vrei să închei un astfel de contract:

  • Perioada contractuală inițială: Dacă aceasta a expirat, nu vei plăti penalități pentru reziliere
  • Penalități pentru reziliere anticipată: Verifică dacă există penalități și cum se calculează acestea
  • Termenul și modalitățile de depunere a cererii de încetare: Află cum și când poți depune cererea, precum și timpul în care încetarea va fi operată (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii)

Negocierea directă cu furnizorul poate duce la încetarea contractului în condiții mai favorabile decât cele stipulate inițial.

Încetarea și retragerea din contractele încheiate la distanță

Pentru contractele încheiate la distanță sau în afara spațiilor comerciale, utilizatorii au drepturi suplimentare. Înainte de a încheia un astfel de contract, furnizorii trebuie să ofere informații clare despre:

  • Identitatea operatorului
  • Caracteristicile serviciilor și produselor
  • Prețul total
  • Condițiile de livrare și returnare

Utilizatorii au dreptul să se retragă din contract în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii acestuia, fără a invoca vreun motiv și fără penalități. Dacă scopul principal al contractului este achiziționarea unui echipament (telefon, tabletă etc.), termenul de retragere se calculează de la data primirii produsului.

În cazul retragerii, utilizatorii trebuie să returneze produsul achiziționat și să plătească serviciile utilizate până la data notificării retragerii.

Ce, cum și unde reclami

Dacă întâmpini probleme legate de încetarea contractelor sau retragerea din cele încheiate la distanță, trebuie să te adresezi inițial furnizorului. Dacă nu ești informat despre dreptul de retragere sau cererile tale nu sunt procesate, poți contacta ANCOM pentru asistență.

Pentru aspecte legate de valoarea sau calculul penalităților, te poți adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (aici) sau, după caz, instanțelor de judecată. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×