Se pare că un tânăr în vârstă de 21 de ani a reușit să înșele eMAG, cumpărând haine și telefoane în valoare de 25.000 de lei. El făcea apoi cerere de retur și trimitea cutii goale sau cu alte obiecte în ele. Cum astfel de povești nu au cum să se termine „bine”, poliția l-a depistat și i-a percheziționat casa, fiind reținut în urma cercetărilor. Mai multe detalii avem mai jos.
Tânărul este acum suspectat de săvârșirea infracțiunii de înșelăciune în formă continuată. El ar fi utilizat conturi fictive și identități nereale pentru a efectua folosind platforma eMAG mai multe comenzi de obiecte vestimentare și telefoane mobile. Totul s-a întâmplat în perioada 28 octombrie - 9 noiembrie 2022.
Comenzile erau livrate în easybox, iar ulterior tânărul solicita returul pentru fiecare comandă, deschizând coletele și luând obiectele de valoare. eMAG oferă banii aproape instant în cazul retururilor în easybox, fără o verificare a produselor trimise. Tânărul a cauzat astfel un prejudiciu de aproximativ 25.000 lei în acest fel.
El a fost reținut la data de 1 martie 2023 de către Poliția Capitalei, iar în prezent cercetările sunt continuate de către Secția 26 a poliției, sub supravegherea Parchetului de lângă Judecătoria sectorului 4, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune în formă continuată (7 acte materiale).
Comand des prin eMAG și nu prea am retururi, însă acest tip de înșelăciune mă face să mă întreb dacă retailerul va continua să ofere banii în mai puțin de 30 de minute în cazul în care returnezi un produs prin easybox. E posibil ca politica să se schimbe.


