Pe 4 iunie 2025 eMAG a ţinut o conferinţă în Bucureşti, pentru a recapitula evoluţia business-ului sau pe ultimul an. E vorba despre cifre de afaceri şi investiţii, am aflat detalii interesate şi despre Fashion Days, Freshful sau Flip, dar şi despre implicarea AI-ului în proiectele sale. Am avut şi o poziţionare clară contra retailerilor chinezi și a modus operandi-ului lor .
Cum a mers eMAG în 2024?
În 2024 grupul eMAG a avut o cifră de afaceri de 11.4 miliarde de lei, cu 12% mai mult decât în anul anterior. A plătit către stat taxe în valoare de 900 de milioane de lei. În plus, în acelaşi an fiscal 2024-2025 a înregistrat o cifră de afaceri de 7.3 miliarde de lei, în creştere cu 17% faţă de anul anterior.
Aflaţi şi ca antreprenorii români din eMAG Marketplace au exportat produse de peste 552 milioane de lei, în creștere cu 40% față de anul anterior. Am înţeles de la unul dintre oficialii eMAG de la eveniment de Marketplace-ul aduce în jur de 60% din produsele livrate.
Iată şi un citat relevant:
„Investițiile strategice pe care le-am realizat ne-au ajutat să dezvoltăm infrastructura regională prin care stimulăm creșterea comerțului online, generând beneficii reale pentru clienți, selleri și economie. Acest sector va avea în continuare o evoluție accelerată, determinată de evoluția tehnologiei, dar și de nevoile actuale ale oamenilor. Prin integrarea inteligenței artificiale experiența de shopping va deveni mai personală, iar procesul de listare a produselor și, implicit de dezvoltare a gamei de produse disponibile online, va fi accelerat.
Astfel, clienții câștigă și mai mult timp, iar antreprenorii au acces la o platformă pe care o pot pune să lucreze și mai smart pentru dezvoltarea businessului lor la nivel național sau internațional. Anul acesta am prevăzut un buget de investiții de 1,2 miliarde de lei, cu 30% mai mare decât în anul fiscal încheiat, și ne propunem să continuăm să punem la lucru tehnologia românească pentru dezvoltarea antreprenoriatului românesc”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG Grup.
eMAG a înregistrat la noi venituri de 7.3 miliarde de lei, cu 17% mai mult decât în 2023. Aflaţi şi că în 2024 peste 10.000 de antreprenori români au vândut produse în afara țării prin eMAG Marketplace. Au vândut şi în Bulgaria și Ungaria, marcând o creștere de 38% a numărului de selleri români activi în programul cross-border. Valoarea totală a vânzărilor generate de aceștia s-a ridicat la 552 milioane de lei, în creștere cu peste 40% față de anul precedent.
În total, comunitatea eMAG Marketplace a ajuns la peste 64.000 de selleri în 2024, contribuind la un total de peste 28 milioane de oferte disponibile în România, 15 milioane în Bulgaria și 17 milioane în Ungaria.
A crescut şi ponderea comenzilor la locker, de la 17% în 2021, la 43% în 2022, 65% în 2024 şi 71% în 2025.
Flip.ro e în Grecia
Mărturisesc că nu ştiam că Flip activează şi în Grecia, pe lângă Bulgaria şi Ungaria. Am aflat azi. Flip a înregistrat o cifră de afaceri de 408 milioane de lei în anul fiscal încheiat în martie 2025, cu o creștere de 46% față de anul anterior și a depășit 660.000 de clienți unici. Începând cu luna iunie a acestui an, Flip devine a cincea aplicație disponibilă în Genius, alături de eMAG, Fashion Days, Freshful și Wolt.
Recent, după telefoane, tablete şi laptopuri, au adus şi console de gaming în oferta.
Tazz? Wolt?
Mai mulţi jurnalişti au întrebat pe ce sumă a vândut eMAG Tazz spre Wolt, dar nu am primit răspunsuri.
Fashion Days?
Fashion Days a generat 58% din volumul vânzărilor prin utilizatorii Genius, 20% dintre comenzi au fost achitate prin MyWallet, iar 76% dintre comenzile din România au fost livrate la easybox.
Freshful
Freshful a livrat 1,2 milioane de comenzi și a realizat o creștere cu 28% a vânzărilor, până la 357 milioane lei. În noiembrie 2024, a fost lansat programul Verde cu Freshful prin care, până în prezent, a colectat opt milioane de ambalaje SGR direct de la ușa clienților.
Coşul mediu a fost de 343 de lei, iar focusul s-a pus pe local, eco şi bio. 1 din 7 gospodării au folosit Freshful, iar cea mai mare comandă a fost de 135 de produse. S-au vândut 100.000 de produse pe zi. Se lucrează acum la un nou depozit, personalizare mai mare, mai multe metode de plată, intervale de livrare de o oră şi Freshful Now.
AI şi investiţii de viitor
S-a vorbit mult despre AI la conferinţa de azi şi am aflat cum a evoluat sistemul de căutare pe eMAG prin AI. Fiecare utilizator, eu, tu, alţii vedem diferit pagina eMAG, în funcţie de preferinţe şi obiceiuri de navigare. Exista acum opţiuni vizuale, căutare vizuală prin eMAG Snap, cu care identifici produse printr-o singură fotografie.
Cat de util e? În 2024, un client a achiziționat, în medie, 7 produse găsite prin metodele inteligente de căutare disponibile în platformă. De asemenea algoritmii AI îi ajută pe clienţi să descopere mai uşor produsele dorite şi prin recomandări personalizate au fost generate 16.6% din totalul de comenzi pe eMAG.
Interacţiunea cu clienţii e acum mai rapidă şi mai clară, iar 65% dintre solicitările clienților sunt gestionate de chatbot-ul Dana, cu ajutorul AI. Am înţeles că în ultimele luni i-au crescut mai mult empatia şi familiaritatea.
Pe viitor eMAG va investi 40 de milioane de euro DOAR in AI.
Interfaţa PC Garage şi Genius
Un jurnalist a întrebat şi când se schimbă interfaţa învechită PC Garage, patronat de eMAG, dar am aflat că încă se lucrează la asta şi că lumea nu se uită aşa mult la UI, cât la ghidurile şi video-urile şi materialele pentru cunoscători de acolo.
Exista acum 1.5 milioane de utilizatori Genius, după 5 ani şi o persoană care e client eMAG prin 4 platforme via Genius poate economisi în jur de 1100 lei pe an.
Concluzii şi idei
Am uitat să vă spun, eMAG caută loc pentru un al doilea depozit uriaş în Bucureşti. O idee bună ar fi să îl facă în estul oraşului, aproape de autostrada Soarelui, spre Constanța, de unde vin produsele cu vaporul. Ai şi acces rapid spre centura. Apoi mi se pare că fac o treabă bună cu AI-ul şi cu integrarea tuturor sub-retailerilor sub aceeaşi umbrelă. Exemplu: Flip a ajuns în Genius.
Se pune mare accent pe colaborarea cu retailerii din Marketplace şi pe uşurarea şi personalizarea experienţei cumpărătorului. Toate sunt pe o direcţie de creştere şi extindere, Flip, Freshful, Fashion Days.
De văzut şi ce planuri de Black Friday 2025 are eMAG.

_592x330.jpg)
_450x600.jpg)
_592x444.jpg)
_592x444.jpg)
_592x444.jpg)
_592x393.jpg)
(1)_592x414.jpg)

