Comisia Europeană ia în calcul o mișcare destul de interesantă pentru segmentul auto. Se discută zilele acestea la Bruxelles despre o nouă clasă de vehicule electrice mici, accesibile, gândită special pentru a susține industria europeană afectată de scăderea vânzărilor și de concurența externă. Conceptul Dacia Hipster, prezentat recent, pare să fie fix exemplul ideal pentru ceea ce Bruxelles-ul vrea să încurajeze. Prin intermediul Profit.ro aflăm detalii!
Problema de bază vine din actualele reglementări UE. Chiar dacă tehnic, producătorii pot construi mașini mici și ieftine, costurile cu siguranța, dotările obligatorii și cerințele anti-poluare fac imposibilă menținerea unui preț mic. Fie pierzi bani, fie vinzi la un preț absurd. Aici intervine ideea unei noi clase de vehicule, între categoria M1 (autoturisme clasice) și cvadriciclurile din clasa L, care sunt deja limitate din punct de vedere al vitezei, al masei, al motorizării și a numărului de locuri.
Renault Group și Stellantis, două dintre cele mai implicate grupuri auto în această direcție, propun o soluție inspirată din Japonia: legislație dedicată pentru mașini mici, precum cele din categoria Kei Car. Acolo, regulile mai relaxate au dus la explozia vânzărilor, aceste modele reprezentând în prezent peste 30% din piața japoneză.
Dacia Hipster vine exact pe acest tipar. Are doar 3 metri lungime, patru locuri, portbagaj mini (70 de litri) care ajunge la 500 de litri cu bancheta rabatată + autonomie de 200 de kilometri. Arată bine și e practic, doar că în forma actuală nu ar trece testele de siguranță europene, din cauza formei și dimensiunilor sale. Acesta ar fi și motivul pentru care e nevoie de o legislație nouă, mai permisivă, cu limite de greutate și putere, dar fără cerințele rigide ale categoriei M1.
Interesul e deja mare. Publicul a reacționat bine la conceptul Hipster, chiar și în țări mai reticente la electrice. Iar dacă noua clasă se oficializează, UE și producătorii vorbesc despre un preț țintă între 15.000 și 20.000 de euro. Asta nu sună rău pentru modele electrice de oraș. Rămâne de văzut ce anunță Comisia Europeană pe 10 decembrie.


