Am mai auzit pe parcursul anului despre așa-zisul model C-Neo de la Dacia. Ei bine, pare că a intrat în fază de testare, fotografii cu acest model camuflat ajungând online recent. Aflăm că mașina va fi fabricată în România și va intra în producție în 2026, cu o posibilă premieră în vara acelui an. Vorbim aparent despre un competitor direct pentru modele consacrate și populare, precum Volkswagen Golf sau Hyundai i30. Detalii avem mai jos!
Designul va combina stilul unui hatchback tradițional cu elemente de SUV coupe. Primele imagini-spion arată o siluetă modernă, cu o linie a plafonului înclinată, inspirată din modele ca Hyundai Ioniq 5 sau Audi Q8. În partea din spate, portbagajul generos are un aspect sportiv, iar garda la sol va fi mai joasă decât la Duster sau Bigster.
Dimensiunile sunt în zona compactă: între 4,40 și 4,50 metri lungime, adică mai lung decât Duster, dar mai scurt decât Bigster. Platforma tehnică va fi o versiune alungită a celei CMF-B, deja folosită pe modelele actuale Dacia, dar adaptată acestui nou stil de caroserie. La capitolul motorizări, nu sunt așteptate mari surprize. Se vor folosi motorele deja cunoscute:
- 1.2 litri turbo, cu sau fără GPL
- Mild-hybrid 48V
- Un nou hibrid de 1.8 litri cu 155 CP, vârf de gamă
Nu este luată în calcul o variantă 4x4 sau una pur electrică pentru C-Neo, dar există totuși zvonuri că Dacia ar putea pregăti o surpriză în acest sens, mai ales că marca pregătește și un nou model electric de segment A. Numele final al modelului nu a fost confirmat. Înregistrările recente făcute de Renault sugerează denumiri ca Shaper sau Evader, dar acestea nu sunt bătute în cuie.
Important e că Dacia C-Neo va readuce producția din România la un volum ridicat, după ce în uzina locală mai sunt produse acum doar Duster, Bigster și modelele pentru piața locală, Logan și Sandero.












