Dacia are planuri mari pentru Bigster, SUV-ul de clasă C care intră oficial într-o ligă grea. E vorba despre segmentul compact de SUV-uri din Europa, în jur de 3 milioane de mașini din această clasă fiind vândute anual. Ținta declarată „neoficial” de către companie ar fi de 100.000 de unități anual, adică peste 30% din capacitatea fabricii de la Mioveni. Prin intermediul Profit.ro aflăm mai multe detalii.
Bigster ar fi „fratele mai mare” al lui Duster, cu un preț de plecare de 23.000 euro în România. Suma de comercializare îl plasează cu aproximativ 15.000 euro sub media segmentului. Astfel, noul model pare poziționat inteligent, pentru a atrage clienții care vor un SUV spațios, dar nu sunt dispuși să plătească peste 30.000 de euro pe acesta.
La fabrica Dacia din Mioveni, mutarea lui Jogger în Maroc a eliberat spațiu exact pentru Bigster. Duster continuă să crească spre 220.000 de unități anual. Astfel, pare că Bigster nu are de gând să canibalizeze vânzările Duster, cel puțin nu în mod semnificativ.
Dacă ținta de 100.000 de unități se concretizează, Bigster ar acoperi cam 3% din segmentul C-SUV european. Pentru comparație, Volkswagen a reușit să vândă 195.000 de unități ale modelului Tiguan anul trecut. Pare că Dacia joacă prudent, dar ambițios. Bigster a fost lansat pe piețe cheie recent, inclusiv Marea Britanie.
Astfel, are șanse să prindă locul 5 sau 6 în topul celor mai bine vândute SUV-uri compacte din Europa. Rămâne însă de văzut cât de bine va fi vândut acest model. Aflăm cifre exacte spre finalul acestui an.