Dacia intră tare în zona de hibridizare. O face totuși în stilul propriu: accesibil, simplu și destul de curajos. Noile motorizări pentru Duster și Bigster includ sistemul Hybrid-G 150 4×4, care combină tracțiunea integrală, GPL-ul și propulsia electrică într-un pachet care pare gândit pentru șoferii practici, dar care nu vor să renunțe la off-road. Și, surpriză, avem și padele pe volan, o premieră pentru marca de la Mioveni. Mai jos avem detalii!
Sistem hybrid-G 150 4×4
Tehnologia de bază e interesantă. Avem un motor 1.2 mild-hybrid de 48V, cu 140 CP, pe puntea față, plus un motor electric de 31 CP pe spate. În total, sistemul livrează 154 CP și un cuplu combinat de peste 300 Nm. Cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj (6 trepte) controlează motorul pe benzină, iar motorul electric vine cu o transmisie cu două trepte, lucru rar chiar și la modele mult mai scumpe.
Motorul electric ajută mai ales în off-road sau la plecările de pe loc, iar datorită modului electric frecvent activ, în oraș poți merge până la 60% din timp fără să consumi carburant. Duster și Bigster hybrid-G 150 4x4 vin și cu moduri de condus dedicate pentru orice teren:
- Auto: schimbă automat între 2WD și 4WD
- Eco: consum minim, dar 4x4 intervine la nevoie
- Snow: pentru zăpadă și aderență scăzută
- Mud/Sand: ideal pentru noroi sau nisip
- Lock: blocare 4x4 pentru teren accidentat
- Hill Descent Control: controlează viteza pe pante între 3-30 km/h
Alte motorizări noi pentru Duster
Duster nu rămâne doar cu varianta hybrid-G. Gama include alte 3 opțiuni de motorizare. Iată despre ce e vorba:
Hybrid 155
- Motor benzină + două motoare electrice
- Baterie de 1,4 kWh
- Cutie de viteze automată cu 6 trepte (fără ambreiaj)
- Consum urban de 4,6 l/100 km
- Până la 80% condus electric în oraș
Mild hybrid 140
- Motor 1.2 turbo, 3 cilindri, ciclul Miller
- Cutie manuală cu 6 trepte
- Consum de 5,4 l/100 km, emisii de 122 g/km
- Regenerare la frânare și asistență la accelerație
Eco-G 120
- Motor GPL cu 20 CP în plus față de vechiul Eco-G 100
- 100 litri de combustibil (50 benzină + 50 GPL)
- Autonomie de până la 1.380 km
- Emisii CO2 cu 10% mai mici decât la benzină
- Comutare instant între GPL și benzină
Interior actualizat și dotări noi
Cu toate aceste motorizări, Duster vine și cu upgrade-uri de interior. Noul design include tapițerie nouă și ornamente specifice pentru versiunea „Journey”. Scaunul șoferului beneficiază de reglaj lombar acum, iar varianta „Extreme” din gamă aduce jante negre. În plus, avem Cruise control adaptiv standard pe „Journey” și opțional pe „Extreme”.
Sistemul hybrid-G 150 4×4 va fi disponibil pe Duster și Bigster până la finalul lui 2025, dar momentan ambele modele sunt în curs de certificare. Prețurile oficiale nu au fost încă anunțate, dar e clar că Dacia vrea să rămână competitivă și să păstreze un raport performanță/preț foarte bun, mai ales comparativ cu ce oferă concurența în zona de SUV-uri hibride 4x4.


(3)_592x334.jpg)













