Euro NCAP pregătește schimbări majore pentru testele de siguranță din 2026, iar accentul va cădea puternic pe monitorizarea șoferului (DMS) și a pasagerilor (OMS). Pentru ratingul maxim de 5 stele, noile criterii vor puncta detectarea somnolenței, a distragerii atenției și a șoferilor inactivi. În 2026, categoria „Conducere în siguranță” va valora până la 60 de puncte, urmând să urce la 72 în 2027 și 84 în 2028. Practic, producătorii care nu integrează aceste sisteme avansate vor pierde puncte decisive în evaluare.
Analistul Colin Barnden de la Semicast declară că NCAP26 schimbă fundamental abordarea industriei: DMS-ul nu mai e un „extra” opțional, ci parte integrantă a logicii ADAS și, în viitor, a altor funcții critice, precum declanșarea airbagurilor. Asta înseamnă că sistemele de monitorizare vor fi tot mai strâns legate de siguranța activă și pasivă a vehiculelor.
În această ecuație, AMD apare ca un furnizor-cheie de soluții hardware pentru DMS și OMS. Platformele sale adaptive SoC și circuitele FPGA sunt deja folosite de furnizori de nivel 1 precum Seeing Machines, care le combină cu procesare AI și logică programabilă pentru a răspunde cerințelor tot mai stricte. Aceste platforme pot fi scalate în funcție de nevoile fiecărui producător auto și respectă standarde precum ISO 26262 și ASIL-B.
Takafumi Yamamoto, de la Mitsubishi Electric Mobility Corporation, afirmă că „platforma SoC de la AMD răspunde cu flexibilitate cerințelor tot mai complexe ale sistemelor de detecție din interiorul vehiculelor, atât hardware, cât și software, oferind scalabilitate pentru funcționalități viitoare”. În plus, AMD își extinde gama de CPU, GPU, FPGA și platforme adaptive SoC pentru aplicații auto, acoperind de la monitorizarea șoferilor până la infotainment, conducere autonomă și rețele interne cu cerințe ridicate de siguranță.