Astăzi, 17 noiembrie, în cadrul unui eveniment de presă Lenovo România organizat în București am asistat la debutul consolei portabile de jocuri Lenovo Legion Go și tot aici am văzut și Legion 9i - primul laptop de gaming cu răcire pe lichid. Înainte de a afla detalii despre produsele de față, ne-au fost prezentate și câteva date ce privesc piața de gaming din România.
Am descoperit astfel că România și-a păstrat locul 2 pe piața de gaming, ocupat în 2022 în Europa, ca vânzări de PC-uri și laptop-uri de gaming. Ba mai mult de atât, a crescut cota de piață, de la 18.8% la 21.6%. Suntem pe locul 2 după Polonia și aflăm că cei din Europa de Est se joacă mai mult decât cei din Europa de Vest.
Est-europenii se joacă mai multe jocuri de PC decât cei din vest și totodată folosesc dispozitivele de gaming ca device multi-usage, de exemplu un laptop de gaming este folosit și ca laptop de muncă. Încă suntem în tranziția de switch de la desktop la notebook.
Cât despre performanța segmentului Lenovo Gaming în România, cota de piață a crescut la 33% în zona de laptop-uri de gaming Lenovo, în timp ce la desktop-uri de gaming cifrele scad la 11.5% cotă de piață, asta pentru că piața este în continuare dominată de branduri B sau PC-uri pre-construite.