Prin intermediul unui comunicat de presă proaspăt sosit în inbox-ul nostru aflăm astăzi detalii despre cea mai nouă competiție lansată de către Google și care vizează printre altele și România. Este vorba despre competiția "Google.org Impact Challenge" dedicată țărilor din Europa Centrală și de Est (CEE), care are ca scop susținerea alfabetizării digitale și totodată incluziunea economică.
În această campanie Google va distribui 2 milioane de euro în granturi către organizații selectate din România și alte zece țări din regiunea CEE, pentru susținerea proiectelor caritabile. Ne este amintit faptul că tehnologia a fost colacul de salvare pentru multe dintre afacerile și comunitățile europene în timpul pandemiei. Tehnologia ne-a ajutat să găsim informații medicale, să achiziționăm alimente online și să rămânem în contact cu rude, prieteni, colegi și parteneri de afaceri.
Toate acestea au evidențiat nevoia unui viitor digital accesibil tuturor, fix ceea ce urmărește și competiția Impact Challenge organizată de Google.org ("brațul" caritabil al Google). Aflăm că sunt căutate inițiative menite să ajute la redresarea economiei și că proiectele caritabile care vor fi finanțate vor trebui să aibă ca scop educația pentru creșterea gradului de digitalizare și crearea de oportunități economiei.
Fiecare grant va avea o valoare cuprinsă între 50.000 euro și 250.000 euro, iar pentru obținerea lor, organizațiile non/pro-profit și instituțiile academice din România vor trebui să aplice pe pagina proiectului g.co/ceechallenge până pe 1 martie. De asemenea, Google specifică faptul că aceste proiecte trebuie să fie caritabile, de orice mărime și orice nivel de maturitate. Poate fi o idee nouă sau chiar și una care funcționează deja și are nevoie de resurse pentru extindere.
Organizațiile care aplică trebuie să fie din una dintre următoarele țări: România, Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia și Slovenia. Proiectele alese pentru finanțare vor fi selectate de Google, cu sprijinul INCO Group și a unui grup de experți. Iată ce a declarat despre acest proiect Elisabeta Moraru, country manager Google România:
„Cred că astfel de inițiative pot reduce decalajul la nivelul abilităților digitale și online, care s-a mărit odată cu pandemia. Oportunități egale la piața muncii pentru toată populația sunt esențiale într-o societate sănătoasă. De aceea Google este implicat în susținerea educației în domeniul digital încă din 2016 prin lansarea Atelierului Digital. Proiectul Google.org Impact Challenge este un nou pas important în susținerea pregătirii digitale la nivelul grupurilor dezavantajate.”
Nu în ultimul rând, Google ne amintește faptul că prin intermediul programelor derulate în România în 2020, a sprijinit 39.000 de persoane în dezvoltarea abilităților digitale sau trecerea la o carieră în domeniul digital. La nivelul regiunii CEE, 250.000 de persoane au beneficiat de astfel de pregătire. Anul trecut granturile acordate în România de Google.org au fost de 300.000 euro, iar suma pentru toată zona centrală și de Est a Europei s-a ridicat la peste 1,5 milioane de euro.
Detalii extra despre Google.org Impact Challenge pot fi găsite aici!