Google cumpără Raxium, un startup axat pe dezvoltarea ecranelor microLED pentru ochelari AR

1.188 ori
<b>Google cumpără Raxium, un startup axat pe dezvoltarea ecranelor microLED pentru ochelari AR</b>E posibil să vă amintiți de așa-numiții ochelari „Google Glass”, văzuți de mulți drept o încercare eșuată a companiei de a integra realitatea virtuală în viața utilizatorilor. Chiar dacă marele G. nu a reușit în urmă cu câțiva ani să implementeze

E posibil să vă amintiți de așa-numiții ochelari „Google Glass”, văzuți de mulți drept o încercare eșuată a companiei de a integra realitatea virtuală în viața utilizatorilor. Chiar dacă marele G. nu a reușit în urmă cu câțiva ani să implementeze tehnologia, nu pare să renunțe la aceasta. Aflăm astăzi că Google caută noi colaborări și oameni care ar putea contribui la dezvoltarea acestui gen de purtabile. Detalii avem mai jos.

În urmă cu doi ani Google achiziționa North, un producător de ochelari AR. Recent a fost cumpărat un nou startup numit Raxium axat pe dezvoltarea de display-uri microLED pentru aplicații AR și VR. Costul acestei achiziții nu a fost anunțat, dar zvonurile aduc în discuție suma de 1 miliard de dolari. 

Tehnologia microLED ar fi similară cu cea OLED, doar că în acest caz nu este utilizat un strat backlight. În schimb, fiecare LED integrat aici e capabil să emită lumină individual. Diferența principală între un ecran OLED și unul microLED ar apărea în cazul materialelor utilizate pentru producție. De asemenea, panourile microLED promit o luminozitate superioară și ar fi mai eficiente din punct de vedere energetic. Se rezolvă și problema arderii pixelilor, fenomen cunoscut drept „burn-in”. 

Există și o provocare în cazul dezvoltării acestor panouri, având în vedere că ele trebuie să fie ușoare, destul de mici pentru a fi integrate în cazul ochelarilor AR și să ofere o experiență vizuală bună concomitent. Cei de la Raxium susțin că au reușit să facă acest lucru, fiecare pixel având în acest caz 3.5 µm. 

Merită însă menționat că startup-ul nu a lansat nici un produs până acum, spre deosebire de North, cealaltă companie achiziționată în urmă cu 2 ani de către Google. Aceștia din urmă au lansat o pereche de ochelari AR numiți Focals 1.0 care se comercializau la suma de 600 de dolari. După achiziționarea startup-ului de către marele G. proiectul a fost închis, iar ochelarii au devenit inutilizabili.

Acum, rămâne de văzut ce va face Google. Va lansa oare compania noi dispozitive AR? Vă reamintesc că ultimele zvonuri aduc în discuție astfel de purtabile care ar urma să sosească de la companii mari precum Apple sau Meta. Ochelarii inteligenți ar avea suficient potențial pentru înlocuirea smartphone-urilor de astăzi, doar că tehnologia este încă nouă și cel mai probabil, consumatorii nu sunt încă pregătiți pentru a face schimbarea.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×