Google începe testarea reclamelor în AI Mode din Search; Funcția tot mai folosită de tineri afișează acum anunțuri sponsorizate

900 ori
<b>Google începe testarea reclamelor în AI Mode din Search; Funcția tot mai folosită de tineri afișează acum anunțuri sponsorizate</b>Google a început să testeze reclame în AI Mode din Search, o funcție care până acum oferea doar răspunsuri generate de inteligență artificială, fără conținut sponsorizat. Era cumva de așteptat că acest lucru se va întâmpla la un moment dat, mai ales

Google a început să testeze reclame în AI Mode din Search, o funcție care până acum oferea doar răspunsuri generate de inteligență artificială, fără conținut sponsorizat. Era cumva de așteptat că acest lucru se va întâmpla la un moment dat, mai ales că AI Mode e tot mai folosit de tineri pentru căutări la nivel internațional, conform unui studiu realizat de Bitkom.

Anunțurile apar acum în partea de jos a răspunsurilor generate cu AI și sunt marcate cu eticheta „Sponsored / Sponsorizat”, cam în același stil cu cardurile organice din rezultate. Momentan pare că e vorba despre un test al companiei, conținutul sponsorizat fiind vizibil de un număr mic de utilizatori AI Mode pentru moment.

A fost remarcat faptul că reclame apar atât în interfața Labs (cea aflată în fază de dezvoltare), cât și în varianta normală AI Search. Google încearcă să integreze anunțurile într-un mod mai subtil, dar e clar că scopul este același: monetizarea.

Reprezentanții Google au confirmat că este vorba doar despre un test, anunțat inițial la Google Marketing Live în mai 2025. Nu există încă informații despre o lansare completă, dar direcția e evidentă: AI Mode nu va mai rămâne fără reclame prea mult timp.

E interesant că Google a ales să introducă aceste reclame abia acum, după ce utilizatorii s-au obișnuit cu AI Mode ca experiență „curată”. Acum însă, cu o bază de utilizatori formată, compania își poate permite să testeze inserarea reclamelor fără să piardă prea multă tracțiune.

Studiul amintit mai sus, realizat de Bitkom, asociația industriei digitale din Germania, a arătat că tinerii preferă căutările asistate de inteligența artificială (AI) în defavoarea motoarelor de căutare tradiționale. La acest sondaj au participat 1000 de utilizatori, 50% dintre aceștia spunând că recurg frecvent la chat-urile AI pentru a găsi informații, în loc de metodele clasice.

În rândul tinerilor cu vârste între 16 și 29 de ani, preferința pentru AI este mai pronunțată. 5% dintre aceștia folosesc exclusiv AI, 11% folosesc AI Search în principal, iar 20% combină ambele tipuri de căutări. Rămâne de văzut cum vor percepe utilizatorii conținutul sponsorizat atunci când va fi oficial integrat pentru toată lumea.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×