Google testează AI Mode ca interfață implicită pentru Search; Google.com/ai redirecționează deja spre noul format

618 ori
<b>Google testează AI Mode ca interfață implicită pentru Search; Google.com/ai redirecționează deja spre noul format</b>Google pare să pregătească o tranziție majoră pentru motorul său de căutare, introducând AI Mode ca interfață implicită. Schimbarea a fost observată vineri, când adresa google.com/ai a început să redirecționeze automat către noul format bazat pe..

Google pare să pregătească o tranziție majoră pentru motorul său de căutare, introducând AI Mode ca interfață implicită. Schimbarea a fost observată vineri, când adresa google.com/ai a început să redirecționeze automat către noul format bazat pe tehnologia Gemini. Informația a fost confirmată parțial de Logan Kilpatrick, responsabil de produs pentru zona AI la Google, care a scris pe XAI Mode va deveni modul standard „în curând”.

Google testează AI Mode ca interfață implicită pentru Search; Google.com/ai redirecționează deja spre noul format

Lucrurile nu sunt însă atât de clare. La doar două zile după acest anunț, Robby Stein - VP pe zona de Search - a declarat că nu ar trebui interpretat prea literal mesajul colegului său. Din ce spune el, nu ar fi vorba despre o trecere imediată, ci mai degrabă despre o intenție de a face AI Mode mai accesibil. Google nu a venit cu un comunicat oficial, iar comunicarea internă pare să lase loc de interpretări.

În prezent, AI Mode este disponibil în peste 180 de țări (inclusiv în România, dar nu la mod general), după ce inițial fusese lansat doar în SUA, Marea Britanie și India. Interfața se bazează pe răspunsuri generate de AI, într-un format conversațional, diferit de cel clasic cu linkuri albastre. E clar că Google vrea să direcționeze utilizatorii către o nouă experiență de căutare, mai apropiată de asistenții digitali decât de motoarele de căutare tradiționale.

Google testează AI Mode ca interfață implicită pentru Search; Google.com/ai redirecționează deja spre noul format

Este posibil ca acest AI Mode să nu înlocuiască complet Google Search în forma actuală, ci să fie integrat într-un sistem hibrid. Deocamdată, compania testează reacțiile și rafinează modul de prezentare.

Ne punem însă inevitabil întrebarea: dacă utilizatorii primesc răspunsuri direct de la AI, fără să mai fie nevoiți să acceseze sursele, ce se va întâmpla cu publisherii care investesc timp, oameni și resurse în conținutul din care aceste răspunsuri sunt extrase?

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×