Recent scriam că utilizatorii de Chromecast (2nd Gen) și Chromecast Audio întâmpină probleme serioase. Dispozitivele nu mai pot fi utilizate, fiind marcate drept „dispozitive de neîncredere”. Ei bine, compania a început să trimită e-mailuri prin intermediul cărora își cere scuze, confirmând problema și dezvăluind că lucrează la o soluție. Mai jos avem detalii.
Problema a apărut acum câteva zile, când utilizatorii au constatat că dispozitivele lor nu mai pot fi conectate la aplicații precum YouTube, Spotify sau Google Home. În loc să funcționeze normal, Chromecast-ul afișează mesajul de eroare „Untrusted device: [name] couldn’t be verified. This could be caused by outdated device firmware”. La baza acestei situații pare să stea expirarea certificatelor digitale ale acestor dispozitive, ceea ce le face să fie respinse de serviciile online ca fiind nesigure.
Sunt afectați toți utilizatorii, chiar și în comentariile recenziei noastre detaliate Chromecast (2nd Gen) începând să apară comentarii pentru semnalarea problemei.
În e-mailul trimis utilizatorilor, Google le cere acestora să nu efectueze o resetare din fabrică dispozitivelor afectate. Se pare că resetarea ar putea complica lucrurile și îngreuna implementarea viitoarei soluții. Pentru cei care au apucat deja să își reseteze Chromecast-urile, Google promite că va furniza ghiduri pentru a le reactiva odată ce patch-ul va fi lansat.
Între timp, utilizatorii pot verifica pagina Nest Community, unde Google va publica informații cu privire la progresul soluționării. Deși nu există un termen clar pentru remedierea problemei, mesajul transmis de Google confirmă că o echipă lucrează la un update.
Merită menționat că Google a mai avut probleme similare în trecut. Dacă această situație este într-adevăr cauzată de expirarea certificatelor digitale, soluția ar putea veni printr-un update de server, fără a necesita o actualizare manuală din partea utilizatorilor.
Rămâne însă de văzut ce va comunica Google în viitor.