Google primeşte cea mai mare amendă pentru încălcarea GDPR în Franţa: 50 de milioane de euro

1.762 ori
<b>Google primeşte cea mai mare amendă pentru încălcarea GDPR în Franţa: 50 de milioane de euro</b>Anul trecut scriam că Franţa s-a pus cu biciul pe giganţii tech din SUA care activează pe teritoriul său, pregătind o taxă specială "GAFA". Ulterior avea să se îmblânzească poziţia sa, dar iată că suntem în 2020

Anul trecut scriam că Franţa s-a pus cu biciul pe giganţii tech din SUA care activează pe teritoriul său, pregătind o taxă specială "GAFA". Ulterior avea să se îmblânzească poziţia sa, dar iată că suntem în 2020 şi Google tocmai a primit o amendă de la statul francez, pentru încălcare de GDPR. Marele G a încercat şi un apel, dar el a fost respins.

E vorba despre suma de 50 de milioane de euro, care a fost confirmată de autorităţi şi la apel, deci Google va trebui să plătească. Se pare că gigantul american "nu a fost destul de clar şi transparent" cu utilizatorii Android cu privire la protecţia datelor lor. Amenda era anunţată iniţial în ianuarie 2019 şi era prima legată de noile reglementări GDPR care a intrat în vigoare în 2018. Google a tergiversat şi a făcut apel, dar a pierdut cazul recent.

La finalul săptămânii trecute Curtea Superioară din Paris a decis că există temei ca o Comisie Naţională de Protecţie a Datelor să amendeze Google cu suma respectivă. Pe lângă amendă, acest caz a stabilit şi un precedent, confirmând că acea Comisie are jurisdicţie asupra Google. GDPR spune că dacă o companie tech vrea să-ți folosească datele, trebuie să obţină consimţământul tău.

Practic Google a luat amendă pentru că nu a obţinut aprobarea de la utilizatori să le folosească datelepentru a targeta reclame şi nici nu a explicat clar ce face cu datele lor. Un purtător de cuvânt Google a oferit următoarea reacţie:

"Oamenii se aşteaptă să înţeleagă şi să controleze modul în care sunt folosite datele lor personale. În acest moment am investit în tool-uri de top în industrie care ne ajută să atingem acest obiectiv. Acest caz nu este despre faptul că advertisingul are nevoie de consimţământ, dar despre modul în care îl obţii. În conformitate cu decizia, Google va revizui şi ce alte schimbări mai trebuie făcute la nivel intern."

Autorităţile continuă să investigheze şi Apple, Facebook şi Microsoft în cazuri similare, nu doar în Franţa, ci şi în Irlanda.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×