În afară de conceptul de "apps" smartphone-urile au inaugurat în ultimul deceniu (sau mai bine de atât) şi ideea de widgeturi. Acele elemente vizuale îţi permit să vezi date utile din aplicaţii sau chiar să interacţionezi cu ele fără a fi nevoie să intri în aplicaţia propriu zisă. Au ajuns să fie adoptate şi pe desktop, iar acum le adoptă şi Google pe pagina principală a motorului său de căutare.
Homepage-ul Google a fost apreciat de-a lungul anilor pentru simplitate şi minimalism, dar acum s-ar putea schimba. Google testează widgeturi, care se pot amplasa în zona de jos a paginii principale, aşa cum vedeţi în imaginile din acest articol. Cei de la 9to5Google au apucat deja să testeze nouă funcţionalitate şi scriu ca un mic button "Hide Content" apare în colţul dreapta jos.
Colțul stânga jos îţi afişează locaţia, dar şi notificări şi informaţii bazate pe activitatea ta precedentă pe web. Widgeturile apar imediat sub bara de căutare şi includ date meteo, ştiri, informaţii despre cotaţii la bursă. Ele sunt sub formă de "Cards", cum sunt şi cele din Google Assistant de exemplu. 6 astfel de cards sunt prezente pe pagină:
- Meteo: temperatura şi predicţia pe 3 zile
- Trending: imagine Cover şi un titlu
- What to Watch: recomandări de seriale şi filme
- Bursa/acţiuni: grafice şi cifre utile
- Evenimente locale
- Covid News
Aceste widgeturi nu sunt disponibile pentru toate conturile şi se află doar în faza de test. Google adună feedback şi probabil le va lansa la I/O 2022 în mai.