La achiziția unei mașini ținem cont și de dotările opționale, elemente extra care pot urca prețul automobilului dorit cu mii de euro sau poate chiar mai mult. Acum odată cu modelele electrice și tot soiul de tehnologii precum șofatul autonom sau asistența la condus, producătorii auto încep să se inspire din lumea jocurilor și aduc în ecuație microtranzacțiile.
BMW este exemplul de astăzi, gigant care a început să ofere abonamente pentru dotări high-end în Coreea de Sud. Vestea nu este nouă, pentru că producătorul german a anunțat încă din 2020 faptul că sistemul de operare de pe vehiculele sale va permite microtranzacții pentru funcții precum fază lungă automată sau adaptive cruise control.
Abonamentele deja disponibile în Coreea de Sud, dar și alte țări (Germania, Noua Zeelandă, Africa de Sud, Marea Britanie), le permit deținătorilor de automobile BMW să activeze opțiuni pe care nu le-au achiziționat în primă fază. Un exemplu sunt scaunele încălzite pentru care se plătește un abonament de 18 dolari pe lună, sau 180 dolari pentru 1 an, respectiv 300 dolari pentru 3 ani.
Accesul nelimitat la scaune încălzite costă 415 dolari. Trebuie spus că în cazul acestor modele "compatibile" cu abonamentele mai sus menționate, BMW a inclus tot hardware-ul necesar funcțiilor aferente. A mai pus și un lacăt software pentru deblocarea căruia utilizatorii vor trebui să plătească, fie lunar fie optând pentru abonamente lunare.
Nu e singurul exemplu, pentru că BMW are și abonamente pentru volan încălzit (12 dolari pe lună), pentru opțiunea de a înregistra video de pe camerele mașinii (235 dolari - taxă plătită o singură dată) și până la o taxă de 117 dolari pentru cei care vor să audă la interior în boxe sunetul motorului.
BMW spune că toate elementele hardware necesare acestor funcții au fost instalate în automobile în timpul producției, fără costuri extra. Costurile extra vin ulterior și pare că BMW a devenit mai lacom și găsit o cale de a exploata pe termen lung cumpărătorii automobilelor sale.



