Netflix a fost pe buzele tuturor în ultima perioadă, asta nu doar pentru picajul înregistrat odată cu lansarea ultimelor episoade din Stranger Things, ci și pentru picajul la nivel de abonați. În primul trimestru al anului 2022 aveam dezvăluit faptul că gigantul din lumea streaming-ului pierdea peste 200.000 de abonați și tot atunci apăreau estimări de ordinul milioanelor pentru perioada următoare.
Perioada următoare a venit sau mai bine zis a ajuns la final, iar astăzi aflăm că în trimestrul 2 din 2022 Netflix a pierdut aproape 1 milion de abonați. Informația sosește chiar de la Netflix pe cale oficială (raport aici), iar cifra exactă este de 970.000 de abonați care au decis să spună adio contului de Netflix din varii motive. Aparent, lucrurile nu sunt chiar așa de rele, pentru că estimările inițiale erau de 2 milioane de abonamente anulate în trimestrul 2.
Compania se așteaptă ca în trimestrul 3 al anului să revină pe creștere, cu 1 milion de noi abonați, deși la cum evoluează situația este cam greu de crezut că se va întâmpla astfel. Legat de bani, Netflix raportează venituri de 7.97 miliarde de dolari în trimestrul 2 din 2022, o creștere de 9% față de aceeași perioadă a anului trecut, asta grație unei creșteri de 6% a costurilor percepute per abonament.
În aceeași scrisoare trimisă acționarilor, Netflix vorbește și despre planul de a taxa extra fiecare profil creat într-un cont de utilizator. Compania caută modalități prin care să monetizeze cele peste 100 de milioane de gospodării care în momentul de față se bucură de conținutul Netflix, dar nu plătesc în mod direct pentru el, având parola unui prieten, frate, soră, etc.
Teste se desfășoară deja în America Latină cu scopul de a găsi o metodă facilă prin care să fie taxat acest sharing de cont Netflix, urmând ca implementarea globală să aibă loc din 2023. Avem și detalii despre cum se va realiza acest proces, astfel că în contul de utilizator va apărea o secțiune numită "Administrare Gospodării".
Fiecare plan tarifar va primi opțiunea "Add a Home" și astfel unui cont i se va permite să fie folosit în mai multe gospodării cu obligația utilizatorilor de a plăti extra pentru fiecare adresă/gospodărie adăugată după prima cea de bază. Posesorii unui abonament Basic vor putea adăuga încă o adresă la cont, cei cu abonament Standard până la 2 adrese, iar cei Premium au posibilitatea de a adăuga până la 3 gospodării extra.
În Argentina unde aceste noutăți sunt implementate deja, pentru fiecare adresă/gospodărie extra adăugată în cont, se percepe o taxă de 1.6 dolari, iar în alte țări din America Latină suma poate urca chiar și la 2.99 dolari. Netflix spune că ne vom putea bucura în continuare de streaming pe device-ul personal atunci când călătorim.
Din câte văd mai sus, aceste adrese includ o locație apropiată de forma "în apropiere de București.." și nu o adresă exactă a celui care urmărește. Chiar și cu o localizare mai precisă, se vor găsi soluții inventive precum cheta pentru abonamentul Netflix între vecini.
Legat de abonamentele cu reclame, acestea vin tot în 2023 ca o completare a ofertei. Abonamentele deja cunoscute vor continua să fie livrate fără reclame, iar lansarea se va întâmpla pentru început în țările unde cheltuielile de advertising sunt semnificative, așadar nu peste tot.