În toamna trecută Facebook Inc îşi schimba numele în Meta, care devenea compania mamă pentru produse ca Facebook, WhatsApp, Instagram, Oculus. Ei bine acest rebranding are efecte negative abia acum, când o altă companie numită Meta dă în judecată gigantul american pentru drepturi asupra numelui.
Facebook Inc şi-a schimbat numele în Meta tocmai pentru a arăta o axare a sa pe Metaverse. Ei bine acum apare în peisaj o companie numită META sau mai precis Meta.is, care se ocupă cu instalaţiile de artă. Aceasta dă în judecată gigantul lui Zuckerberg pentru încălcarea drepturilor asupra brandului şi numelui. Problema e că META avea acest brand de mai bine de 12 ani şi un colos ca Facebook trebuia să se asigure că poate utiliza un nume de genul.
Această dispută nu a apărut de nicăieri. S-a negociat în culise timp de 8 luni, dar oamenii de la Facebook şi cei de la META nu au putut ajunge la o înţelegere. Cei de la The Verge, care au propagat ştirea au colaborat de altfel cu Meta.is pentru instalaţii artistice în cadrul Panorama Festival 2016, compania având proiecte legate de realitate augmentată şi opere de arta digitală. Aparent Meta.is e deranjată de scandalurile legate de Privacy asociate celor de la Facebook, care i-au distrus reputaţia.
Când lumea aude de Meta, META/Meta.is pierde clienţi mai nou. Consumatorii, clienţii cred că există legătură cu Facebook şi "o asociază cu toxicitatea". Trademark-ul e complet valid, dar bătălia legală e una fără mari şanse de reuşită. Zuck and co îi vor îngropa probabil în documente şi au mai multe resurse pentru o luptă legală prelungită. Probabil cei cu instalaţiile de artă se vor alege cu o compensaţie de câteva milioane de dolari, aşa în cel mai bun caz.
Mai sunt între timp şi alte companii Meta fără mari pretenţii asupra companiei mamă Facebook: una produce proteze şi altă băuturi alcoolice.