Nikon ar renunţa la segmentul DSLR-urilor, se va axa pe aparate foto mirrorless

1.534 ori
<b>Nikon ar renunţa la segmentul DSLR-urilor, se va axa pe aparate foto mirrorless</b>Nikon este unul dintre reperele în zona foto, compania japoneză având o istorie de 104 ani în domeniu şi producând de-a lungul timpului unele dintre cele mai apreciate aparate foto. Ei bine, se pare că Nikon  s-ar pregăti să renunţe la DSLR-uri

Nikon este unul dintre reperele în zona foto, compania japoneză având o istorie de 104 ani în domeniu şi producând de-a lungul timpului unele dintre cele mai apreciate aparate foto. Ei bine, se pare că Nikon  s-ar pregăti să renunţe la DSLR-uri.

Conform publicaţiei japoneze Nikkei, Nikon vrea să se axeze mai mult pe aparatele foto mirrorless, care sunt mai compacte, vin cu funcţionalitate AI de recunoaştere a subiecţilor şi cu captură video mai bună decât DSLR-urile. Suntem la finalul unei ere, iar acest lucru fusese văzut venind de către experţi. Nikon nu a mai lansat un aparat digital single lens reflex (DSLR)din iunie 2020, când a apărut Nikon D6. Chiar dacă nu va mai crea noi modele, Nikon va continua să le producă şi distribuie pe cele existente, precum D6, D3500 şi modele clasice. 

Primul aparat single lens reflex al japonezilor venea tocmai în 1959 şi era unul cu peliculă. E vorba despre Nikon F şi a uimit pe toată lumea, fiind cea mai avansată cameră a momentului. Avea un mount bayonet, buton preview Depth of Field, obturator cu plan focal, design modular şi multe altele. Trecerea la o versiune digitală de SLR s-a făcut odată cu lansarea lui Nikon D1, în 1999, cu un senzor de 2.7 megapixeli.

Un SLR foloseşte o oglindă şi o prismă pentru a oferi utilizatorului o privire directă prin obiectiv spre subiect. Oglinda se va deplasa din fața fotografului atunci când se face poza. Mirrorless-urile preiau lumina direct de la obiectiv spre senzor şi tu vezi rezultatul pe un ecran (sau un viewfinder electronic). Nikon s-a mişcat greu şi a intrat târziu pe piaţa mirrorless-urilor, unde concurează cu greu cu alde Sony. 

Abordarea japonezilor nu e singulară, deoarece DSLR-urile o duc rău ca segment. Dacă în 2017 se vindeau 11.67 milioane de unităţi DSLR şi mirorrless, în 2021 s-a ajuns la 5.34 milioane. E drept ca şi smartphone-urile au avut o contribuţie la scădere. Nikon generează acum 50% din profit din mirrorless-uri şi 30% din SLR-uri. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×