În cursul zilei de ieri am participat în mediul virtual la un eveniment marca BCR TechXpert Hub, cu accent pe serviciul George care oferă clienților posibilitatea de a face banking digital, realiza tranzacții, plăti facturi, verifica soldul și multe altele. În cadrul acestei întâlniri au participat invitați de la Microsoft, Bitdefender și KPMG România - prezentarea fiind susținută de echipa BCR compusă din Marian Ignat (Director Executiv Distribuție Retail, BCR), Cristian Mustață (Director Executiv Adjunct Distribuție Retail, BCR) și Petruț Lixandru (Șef Departament Canale Digitale de Distribuție, BCR).
Odată cu acest eveniment am aflat detalii despre evoluția George, funcționalitățile pe care acest serviciu le-a adus utilizatorilor, dar și ce noutăți ni se pregătesc. Descoperim că de la debut și până în prezent, BCR a adăugat peste 240 de funcționalități noi în George, cele mai recente fiind următoarele:
- Google Pay – înrolarea cardurilor direct din George
- Multibanking – opțiune prin care clienții își pot vizualiza toate conturile, inclusiv cele deținute la alte bănci
- Rambursare anticipată a ratelor de credit – asigurăm o experiență completă din punct de vedere al creditării
- Achiziție de produse de securitate digitală – am deschis ecosistemul către produse non-bancare, cu o ofertă specială de achiziționare pentru licența Bitdefender
- Vizualizare pensii – afișarea conturilor de pensie, Pilonul 2 și Pilonul 3, de la BCR Pensii
- Actualizarea datelor (KYC) – posibilitatea de a actualiza datele persoanele direct în aplicație
- Card de credit – obținerea unui card de credit 100% online direct în George
- Descoperit de cont – posibilitatea de a activa 100% online o rezervă de bani (descoperit de cont)
În momentul de față George are peste 1.15 milioane de utilizatori activi, iar potrivit BCR, numărul de tranzacții în aplicație a crescut cu 70% în primul trimestru din 2021, față de aceeași perioadă din 2020. Aflăm că George oferă online cele mai multe produse specifice de retail banking și că 48% din total cardurilor de credit și 61% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt acordate prin canale digitale.
În cadrul evenimentului am aflat că 40% din creditele de nevoi personale din T1 2021 au fost acordate 100% digital, în creștere cu peste 30% față de același trimestru al anului trecut. De asemenea, ni s-a amintit faptul că BCR este singura bancă locală care a oferit o soluție 100% online de amânare a ratelor, cu 60% din totalul cererilor fiind realizate prin George.
Iată și alte informații pe care le-am aflat în cadrul acestei ediții TechXpert Hub:
- George este aplicația bancară cu cel mai mare rating din România, în magazinele App Store și Google Play, iar 9 din 10 clienți folosesc varianta de mobil George. Asta ne demonstrează că George este cu adevărat primul banking inteligent cu care se identifică clienții.
- 2020 a însemnat dezvoltarea accelerată a strategiei omnichannel, prin crearea unui ecosistem online care să răspundă nevoilor clienților, dar și prin schimbarea modului de interacțiune în sucursale. O experiență seamless omnichannel este relevantă pentru clienți, indiferent dacă sunt clienți digitali sau tradiționali, pentru că fiecare dintre ei va aprecia o experiență completă, consistentă și eficientă, în fiecare dintre touchpoints.
- Ediția 2020 a raportului Excelența în Experiența Clientului/Customer Experience Excellence, realizat de KPMG, arată că BCR a înregistrat cea mai mare creștere pe zona de experiența pentru utilizatori, beneficiind de cea mai mare creștere a scorului Customer Experience Excellence (0,51%) comparativ cu 2019. Raportul poate fi citit aici.
- În ceea ce privește interacțiunea cu clienții în sectorul bancar, campioni au fost cei care au reușit să ofere continuitate businessului, prin mutarea interacțiunii cu clienții în mediul digital. Din perspectivă strategică, odată cu democratizarea tehnologiei, diferența o va face înțelegerea consumatorului și experiența clientului pe canalele digitale.
- Riscul amenințărilor de cybersecurity a crescut exponențial, iar metodele de acțiune s-au diversificat, contextul pandemic și noul nostru mod de viață fiind foarte bine exploatate și monetizate de către cei din industria de cybercrime. Atacurile informatice de tip ransomware s-au înmulţit cu 400%, iar industria de cybercrime în acest moment este evaluată la 3 miliarde de dolari.
- Companiile au nevoie de politici de securitate mai stricte. De la back-up-ul datelor la zero-trust security, un nou mod de securizare a rețelelor, care pleacă de la premisa că protecția trebuie oferită încă din zona de acces. În plus, este necesar pentru companii să investească în traininguri de securitate, prin care să le explice angajaților cum se expun la un risc crescut de atacuri cibernetice prin utilizarea echipamentelor profesionale în scopuri personale.
- Băncile se află într-o competiție directă cu zona de fintech, iar asta a dus la evoluția procedurilor și a modului de operare în banci: de la banking as a service, conceptul prin care băncile apelează la aplicații modulare, care le facilitează răspunsul rapid la schimbările din piață, cu implicații pozitive în zona de retail și corporate, până la procesele de AI, machine learning și cognitive services, care sunt utilizate pentru a preveni fraudele, pentru a eficientiza procesul de analiză a riscului și de targetare a clienților cu produse și servicii de care sunt interesați.
- George a fost primul produs de tip fintech oferit de către o bancă din România, un lucru des întâlnit în străinătate, unde băncile își lansează propriile fintech. George oferă o experiență digitală end-to-end pentru orice potențial utilizator de servicii bancare.
BCR a declarat faptul că în acest an se va axa pe mentenanța și îmbunătățirea produselor de daily banking disponibile în platformă, cu anunțul migrării spre zona de microîntreprinderi. Aflăm că până în acest moment există peste 25.000 de clienți microîntreprinderi care au interacționat cu George.