Unul dintre cei mai mari operatori de telefonie din lume, T-Mobile, a picat victimă a unui hack. Operatorul a recunoscut că datele a aproximativ 37 de milioane de clienţi au fost furate în urma unui atac cibernetic. Acest lucru s-a petrecut în noiembrie.
Printre informaţiile preluate de hackeri se numără şi numere de telefon, nume, adrese de email. T-Mobile insistă totuşi că nu au fost compromise date cu privire la carduri, CNP-uri, parole, coduri PIN şi alte informaţii financiare. Totuşi hackerii pot corobora unele date furate pentru a obţine parole sau date importante sau chiar fura identităţi. Operatorul a anunţat şi că lucrează cu autorităţile pentru a îi prinde pe cei vinovaţi.
Operatorul american nu a indicat foarte clar ce măsuri va lua pentru a remedia situaţia. A dezvăluit totuşi că a angajat o firmă de securitate cibernetică pentru a investiga situaţia. Sursa breşei a fost descoperită la o zi după hack. Hackerii au preluat atât date ale clienţilor cu abonament, cât şi ale celor cu cartele PrePay. Ei au folosit unul dintre API-urile companiei pentru a pătrunde în sistem. Un API (Application Programming Interfaces) este o interfaţă software sau un mecanism folosit de aplicaţii sau computere pentru a comunica unul cu altul.
Activităţi malware au fost detectate pe 25 noiembrie 2022, dar şi pe 5 ianuarie 2023.