Am mulţi prieteni de 20-30 ani care îmi spun că au făcut ceva economie în ultimele 2 luni. Asta pentru că nu au mai spart bani pe Uber, puburi şi restaurante. În buza crizei care vine asta nu e chiar ceva rău. Pe ce au spart totuşi românii banii în vreme de pandemie şi izolare? Ne informează cei de la Revolut care au monitorizat trendurile de cheltuieli ale utilizatorilor din România în ultima vreme.
După instituirea carantinei au început să se schimbe obiceiurile utilizatorilor Revolut, dar şi segmentele pe care cheltuiesc banii. Studiul din care îşi ia Revolut datele este aplicat în perioada 14 martie - 14 aprilie, în comparaţie cu luna anterioară. Aflăm că în această perioadă utilizatorii au crescut consumul de divertisment online, atât ca număr de tranzacţii, cât şi ca valoare cheltuită. Unele firme au înregistrat peste 170% creştere în această zonă. Mă gândesc la streaming, jocuri video, poate şi jocuri de noroc online.
Numărul tranzacţiilor pe cheltuieli alimentare a scăzut între timp cu 37%, dar valoarea totală a lor a crescut cu 17%. Practic, se merge mai rar la magazin, dar se fac cumpărături de o valoare mai mare la fiecare ieşire, acoperind provizii pe o perioadă mai lungă. Evident, saltul cel mai mare este la nivel de Home Delivery. Numărul tranzacţiilor de livrare de mâncare şi produse a crescut cu 60% faţă de februarie, iar valoarea lor cu 90% chiar. Pe de altă parte în restaurante tranzacţiile au scăzut cu 88%, prin depopularea şi închiderea lor temporară.
Lumea face şi shopping online, cu salt de 64% în număr de tranzacţii şi o valoare aproape dublă. Transportul a înregistrat o scădere cu 83% în valoarea tranzacţiilor Revolut. Şi dacă vreţi şi sume de bani, aflaţi că utilizatorii Revolut din România au cheltuit 7.5 milioane de euro pe divertisment online în ultima lună. HBO Go a avut un salt de 25%, iar Netflix de 11%, în vreme ce achizițiile de jocuri au avut o creştere mare. Consumul de jocuri pe Steam s-a triplat, iar tranzacţiile de pe PlayStation au crescut cu 106%. Cele de Xbox au crescut cu 157%.
Iată şi ce fel de shopping online s-a făcut:
- eMag a înregistrat cea mai mare creștere a numărului de tranzacții efectuate de utilizatorii Revolut în ultima lună, cu 162%, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 180%
- Decathlon se situează pe poziția a doua, cu un număr al tranzacțiilor mai mare cu 75%, iar valoarea acestora majorată cu 143%
- FashionDays se află pe locul trei. Numărul tranzacțiilor a crescut cu 67%, iar valoarea lor a crescut cu 67%
Nu uităm de sănătate, cu peste 325.000 de euro cheltuiţi în farmacii, iar plăţile de utilităţi au crescut cu 25%. Pentru alimente s-au cheltuit 12 milioane de euro în ultima lună. Pe final vă recomand să fiţi ponderaţi la cheltuieli şi vă reamintesc de spectrul contracţiei economiei şi crizei ce ar putea veni.