Despre o digitalizare a Poștei Române se vorbește de ani buni, iar 2022 pare anul în care lucrurile încep să se schimbe în bine. Dacă ați avut până acum treabă la Poștă, atunci cu siguranță v-ați lovit de cozi interminabile, un haos general și mult stres acumulat doar pentru a ridica sau expedia un colet. De astăzi apare în ecuație un Ghișeu Poștal Digital, disponibil 24 din 24 de ore.
Vorbim despre o soluție completă, un locker smart similar cu EasyBox la care vom putea depune colete în vedere expedierii cu sau fără ramburs, dar și trimiteri cu confirmare de primire, corespondență poștală. De asemenea, se pot plăti și facturi de utilități, rate bancare și plăți de taxe.
Ghișeul Poștal Digital este o soluție automatizată care are o variantă de cântărire și validare volumetrică a coletelor și este echipat cu imprimantă pentru etichetele autocolante AWB și pentru chitanțe. Există integrat și un reciclator de bancnote, modul de plată cu card bancar iar pentru interacțiune avem un ecran tactil.
Un prim astfel de ghișeu este amplasat în cadrul subunității din București, pe Calea Dorobanților, nr.152, sector 1 în care funcționează Ghișeul Exterior Urban nr.2 - OP 63 București. Avem promisiunea că în toată țara vor fi instalate 3000 de astfel de lockere care vor fi accesibile clienților în regim de self-service, nonstop.
Pentru serviciile oferite prin intermediul unui astfel de ghișeu, Poșta Română va percepe un comision fix de 2.5 lei per tranzacție efectuată.



