Huawei anunța primele proiecte auto încă de acum 2 ani, pentru început la nivel de colaborare cu firme din China. În decembrie 2021 Huawei prezenta primul său vehicul electric, sub numele de AITO M5 (Added Intelligence To Auto). Ei bine de azi maşina se livrează către anumite reprezentanțe, pentru a ajunge la clienţii care le-au precomandat.
Huawei ar fi primit cel puţin 6500 de precomenzi în primele 4 zile de disponibilitate. Iniţiativa nu e singulară pentru un producător de telefoane, iar în ultimii ani Apple a tot lucrat la un vehicul electric, în vreme ce în 2021 Xiaomi şi-a anunţat divizia auto. La CES 2022 Sony şi Honda au anunţat că vor produce maşini împreună. Revenind totuşi la Huawei AITO M5, acesta este primul automobil electric, cu HarmonyOS la bord.
Avem de-a face cu un SUV de mărime medie, co-dezvoltat de Huawei şi compania SERES. Este un hibrid de fapt, nu un automobil electric pursânge, de vreme ce funcţionează şi pe benzină şi pe baterie. Există şi un motor de 1.5 litri la bord, care se completează cu bateria de 40 kWh, iar aceasta oferă o autonomie de 150 de kilometri.
Cu rezervorul plin de benzină puteţi ajunge la un total de 1100 kilometri. Ajunge la 100 km/h în doar 4.4 secunde, suportă navigare Petal Maps şi va sosi în 6 nuanţe: alb ceramic, verde, gri, negru, albastru şi azuriu. AITO M5 are şi un smart cockpit, soluţii inteligente de maps, divertisment şi alte funcţii smart.
Varianta standard de 272 de cai putere cu tracţiune pe spate porneşte de la 39.500 de dolari, iar versiunea cu tracțiune integrală are 428 de cai putere şi preţ de 44.200 dolari. Cel mai bine dotat model este cel de 496 cai putere, cu tracţiune integrală şi preţ de 50.500 dolari. Preţurile sunt după voucherele date de guvern pentru a stimula achiziţia de vehicule electrice.
Încă nu e vreo perspectivă de lansare a maşinii în Europa, dar am învăţat să nu spunem niciodată "niciodată".