Dacă așteptai să profiți de Programul Rabla 2025 pentru a-ți lua o mașină nouă, pare că mai ai puțin de așteptat. Surse din industria auto spun că programul nu va începe mai devreme de luna mai, din cauza unor modificări legislative și a aprobării bugetului de către Ministerul de Finanțe. În plus, apar schimbări majore: eliminarea mașinilor diesel din program, unificarea Rabla Clasic și Rabla Plus și noi limite de emisii pentru eligibilitate. Prin intermediul Profit.ro aflăm mai multe detalii.
O veste bună este că subvenția pentru vehiculele electrice ar putea ajunge la 7.500 de euro, deși industria auto ceruse inițial 8.500 de euro. Aceasta ar fi una dintre cele mai mari sume acordate până acum. Rămâne însă sub semnul întrebării dacă acest lucru va stimula suficient vânzările de mașini electrice, mai ales în contextul în care România încă nu are o infrastructură de încărcare suficient dezvoltată.
Piața auto resimte deja efectele acestor întârzieri. Directorul general Dacia România, Mihai Bordeanu, susține că această incertitudine îi face pe clienți să amâne achizițiile, afectând direct vânzările. În plus, producătorii auto propun ca subvenția să scadă progresiv până în 2030, când ar urma să fie eliminată complet. Dacă ministerul acceptă această propunere, cei care vor să cumpere o electrică cu ajutor de la stat ar trebui să se grăbească în următorii ani.
Actele normative pentru Rabla 2025 sunt încă în lucru și urmează să fie puse în dezbatere publică. Asta înseamnă că cel mai devreme în aprilie vom avea o variantă finală, iar abia în mai programul ar putea fi aprobat și lansat oficial. Până atunci, industria auto și clienții rămân în așteptare, cu speranța că noile măsuri vor clarifica rapid situația.