Revolut pune presiune pe Meta pentru a contribui la rambursarea sumelor pierdute de victimile fraudelor generate prin platformele sale

2.204 ori
<b>Revolut pune presiune pe Meta pentru a contribui la rambursarea sumelor pierdute de victimile fraudelor generate prin platformele sale</b>Scam-urile sunt la orice pas, mai ales cele online care au crescut semnificativ în acest an și nu o spunem noi astăzi, ci un raport Revolut în care se vorbește despre situația din primul semestru al anului 2024. Acest material (îl găsești aici)

Scam-urile sunt la orice pas, mai ales cele online care au crescut semnificativ în acest an și nu o spunem noi astăzi, ci un raport Revolut în care se vorbește despre situația din primul semestru al anului 2024. Acest material (îl găsești aici) scoate la iveală că platformele Meta au rămas principala sursă de fraude raportate către Revolut în primul semestru al anului, acestea reprezentând 62% din totalul scam-urilor vs. 64% în sem. II 2023. 

Revolut

În acest sens, Revolut cere Meta să contribuie la rambursarea sumelor pierdute de victimele fraudelor comise prin platformele sale, asta după ce inițiativa Meta de a face transfer de informații cu băncile britanice nu este considerată o suliție de efect ca răspuns la problema globală a fraudelor. Iată motivele pentru care Revolut susține că soluția Meta nu este cea potrivită:

  • Se pune accentul, din nou, pe responsabilitatea companiilor financiare de a prezenta informații despre fraudele care provin din platformele de social media ale Meta, în loc să se insiste pe implementarea de sisteme de monitorizare a fraudelor distribuite prin canalele Meta.
  • Inițiativa vizează doar piața britanică, în timp ce problema fraudelor răspândite prin social media este una globală, care afectează utilizatori și companii din foarte multe țări.
  • Nu este luat niciun angajament față de rambursarea sumelor pierdute de victimele scam-urilor distribuite și promovate prin social media, deși compania Meta ar putea profita de pe urma reclamelor false sau care atrag victimele.

Revolut spune că în momentul de față victimele și instituțiile financiare sunt cele care suportă costurile, iar instituțiile financiare nu au nici o responsabilitate în ceea ce privește rambursarea sumelor sustrase. Se cere implicarea Meta pentru a susține victimele escrocilor din online, la fel cum fac și instituțiile financiare. 

Rămâne acum de văzut cum își va schimba poziția Meta pe viitor, iar în final vă las cu alte câteva date importante extrase din acest raport:

  • Scam-urile de cumpărături sunt tipologia de fraude cel mai des întâlnită în majoritatea țărilor, mai puțin în Italia, afectând 60% dintre victime la nivel global și continuă să fie una dintre tacticile comune utilizate de escroci pentru a-și păcăli victimele.
  • Ponderea falselor anunțuri de angajare (job scams) a crescut semnificativ de la 9% la finalul anului 2023 la 18% la finalul lunii iunie 2024.
  • În România: 73% dintre scam-urile raportate au provenit de pe platformele social media ale Meta.
  • În România, Facebook a fost principala sursă pentru 37% dintre scam-urile semnalate către Revolut, fiind platforma socială cu cel mai mare număr de fraude generate.
  • În România: scam-urile de achiziții sunt de asemenea cel mai des întâlnite (40% dintre cazurile raportate către Revolut) și sunt urmate la mică distanță de scam-urile cu anunțuri de angajare (39%) și de cele de investiții (9%).
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×