Ridicolul zilei: Apple vrea drepturile asupra imaginilor cu mere din toată lumea

3.595 ori
<b>Ridicolul zilei: Apple vrea drepturile asupra imaginilor cu mere din toată lumea</b>În ceea ce as putea denumi cu ușurință "știrea ridicolă a zilei", Apple a pus gând rău drepturilor de autor asupra imaginilor cu mere din toată lumea. Wired UK scrie că o companie elveţiană cu vechime de 111 ani, numită Fruit Union Suisse

În ceea ce as putea denumi cu ușurință "știrea ridicolă a zilei", Apple a pus gând rău drepturilor de autor asupra imaginilor cu mere din toată lumea. Wired UK scrie că o companie elveţiană cu vechime de 111 ani, numită Fruit Union Suisse va trebui să îşi schimbe logo-ul.

În toată istoria sa îndelungată compania s-a promovat cu un logo cu un măr roşu şi steagul Elveţiei peste. Acum aflăm că logo-ul va trebui schimbat din cauza Apple. Apple a dat în judecată compania, pe temeiul unor drepturi de autor asupra unei proprietăţi intelectuale. Organizaţia WIPO (World Intellectual Property Organization) indică faptul că Apple nu e la prima ispravă, ci a pornit procese de genul pe tot globul, în ţări ca Japonia, Turcia, Israel, Armenia.

Logo firma elvețiană:

Logo Mar

A şi câştigat procesele mai peste tot. Practic gigantul din Cupertino vrea să se asigure că nu mai există altă companie cu un logo sub formă de măr. Fruit Union Suisse se declară bulversaţi şi afirmă că nu poţi avea dreptul asupra tuturor pozelor cu mere din lume. Apple începea procedurile legale în Elveţia încă din 2017, când a depus actele la autoritatea locală de proprietăţi intelectuale, solicitând dreptul asupra unor imagini alb-negru cu un măr Granny Smith.

Logo Mar

Dorea dreptul de a folosi imaginea de produse electronice şi a primit aceste drept pentru unele dintre bunurile pentru care dorea protecţia. E drept că autoritatea a luat notă de faptul că imaginile generice cu mere sunt considerate a fi de domeniu public. Apple a făcut apel şi cazul continuă, iar firma rămâne agresivă cu privire la logoul său.

Pe viitor orice reprezentare vizuală a unui măr, poate chiar reprezentare audiovizuală sau media e în pericol. Totuşi precedentul contează, iar elveţienii au istoria de partea lor şi cei 111 ani de existenţă. Apple poate totuşi recurge la presiuni şi bullying. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×