Roboţii umanoizi asamblează maşini BMW la fabrici din SUA; Cum merge automatizarea prin firma Figure?

1.552 ori
<b>Roboţii umanoizi asamblează maşini BMW la fabrici din SUA; Cum merge automatizarea prin firma Figure?</b>Încercând să trecem peste ştirea exagerată cu "robotul Tesla care a rănit un om", privim azi lucrurile mai pragmatic şi aflăm că BMW testează roboţi umanoizi la fabrica sa din Carolina de Sud. Aceştia sunt creaţi de startup-ul Figure şi au rolul

Încercând să trecem peste ştirea exagerată cu "robotul Tesla care a rănit un om", privim azi lucrurile mai pragmatic şi aflăm că BMW testează roboţi umanoizi la fabrica sa din Carolina de Sud. Aceştia sunt creaţi de startup-ul Figure şi au rolul de automatiza sarcinile mai periculoase efectuate de oameni. 

Ei vor avea şi rolul de a prelua sarcinile mai repetitive ale angajaţilor. Startup-ul de robotică Figure a semnat o înţelegere comercială cu BMW pentru a produce roboţi umanoizi cu "scop generalist". Ei vor fi aduşi la fabrica BMW din Spartanburg, Carolina de Sud şi vor intra în faza de probă. Figure afirma că piaţa e deja plină de roboţi cu scop singular, dar prea puţin de roboţi cu scop general. 

Honda şi Hyundai au deja prezenţă puternică pe piaţa dezvoltare a roboţilor bipezi cu mers uman, dar totul era în faza de prototip. Rar au ajuns la uz în lumea reală. Tesla are deja o a doua generaţie de robot Optimus, dezvăluit în decembrie 2023, iar Amazon face teste cu roboţii Agility Robotics Digital la depozitele sale.

Fabrica BMW din Carolina de Sud e importantă: e singura BMW din SUA şi acolo se asamblează în jur de 1500 de modele Seria X şi XM zilnic. Are 11.000 de angajaţi şi e cel mai mare exportator auto din SUA ca valoare, 9.6 miliarde de dolari pe an. Nu ne pripim cu roboţii săi totuşi: poate dura între 12 şi 24 de luni să îi integrezi în procesul de producţie.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×