Samsung Electronics ne informează că odată cu publicarea clasamentului Interbrand Best Global Brands 2020 se află pe locul 5 în topul brandurilor la nivel global. Interbrand este o companie globală de consultanţă, care ne indică faptul că firma sud-coreeană a atins cea mai mare valoare de brand din istoria sa, de 62.3 miliarde de dolari.
În ciuda problemelor cu pandemia Covid-19 şi a incertitudinii pieţei, Samsung a înregistrat o creştere a valorii de brand cu 2%, de la 61.1 miliarde de dolari în 2019 la 62.3 miliarde de dolari în 2020. Compania a urcat pe locul 5 la nivel mondial, la 3 ani după ce a ajuns pe locul 6 în acelaşi top. Totul începea în anul 2000, când apărea în acest top cu o valoare de brand de 5.2 miliarde de dolari şi ocupând locul 43. 2000 este şi anul când Interbrand a început să publice topul Best Global Brands.
Samsung intra în top 10 în 2012, ocupând locul 9. Printre motivele citate de Samsung pentru ascensiunea sa se numără inovaţia, produsele gândite pentru un stil de viaţă mai bun şi investiţiile continue în cercetare şi dezvoltare. Un alt atribut ar fi răspunsul rapid la criza generată de Covid-19 prin activităţi globale din domeniul Corporate Social Responsibility (CSR) şi o campanie globală integrată. Interbrand mai menţionează şi alţi factori pentru ascensiunea brandului:
- activităţi la nivel de companie dedicate dezvoltării durabile
- lansarea de produse inovatoare: Galaxy Fold, The Terrace, gama de frigidere BESPOKE
- investiţii în tehnologii avansate, precum AI, 5G şi Internet of Things
Samsung a făcut donaţii multiple pe timp de pandemie în funcţie de nevoile fiecărei ţări şi a ajutat comunităţile locale să depăşească provocările cauzate de boală. A organizat şi o campanie globală cu mesajul "Get through this together", pe canalele de socializare şi pe panourile publicitare din New York, Londra, Milano şi Hong Kong.
A obţinut feedback pozitiv printr-o campanie în care fotografiile şi poveștile trimise de consumatori prin reţelele sociale au fost colectate şi transformate în reclame video pentru display-urile în aer liber. Compania s-a ocupat şi de sustenabilitate, dar şi de campanii educaţionale pentru generaţiile viitoare.



