S-a dus perioada când Volkswagen avea probleme cu teste măsluite şi acum gigantul german este all în cu vehiculele verzi. Azi aflăm că face schimbări de planuri şi va pivota spre un Golf electric şi un SUV nou compact, ambele produse în Wolfsburg.
VW a confirmat că legendarul său hatchback Golf va face trecerea la o versiune electrică, fiind asamblată "acasă", la Wolfsburg. Golf-ul electric se alătură altor modele bazate pe platforma SSP (Scalable Systems Platform). În plus, Volkswagen mai lucrează la un segment A de SUV, adică un vehicul electric gândit pentru mediul urban şi produs la fabrica din Wolfsburg.
Anul de producţie nu e chiar apropiat, fiind vorba aici despre 2026. Există şi Project Trinity, care se petrece la fabrica Zwickau, unde ID.3, ID.5 şi Cupra Born se află în producţie. Gruparea de modele VW pe bază de platformă comună în fiecare fabrică a tăiat din redundante şi aşa business-ul a devenit mai eficient şi s-au redus şi costurile.
Se discută despre faptul că SUV-ul A-Segment va fi o versiune de ID.1, dar nu e nimic oficial încă. Conceptul ID.2all văzut ca urmaşul lui Polo din segmentul B va ridica multe sprâncene, când debutează la sub 25.000 de euro. Acum nemţii oferă o maşină de oraş electrică cunoscută drept e-up!, care îşi are originile în 2010.
Acel model îmbătrânit deja este aproape 30.000 de euro cu TVA. Încheiem cu faptul că Golf-ul electric va debuta de abia prin 2028, cu arhitectură SSP şi bazat pe conceptul ID.2all. A noua generaţie de Golf va aduce o arhitectură 800 volt. Va avea şi încărcare peste 175 kilowatts. Compania face între timp un lobby uriaş la UE pentru a forţa o investigaţie asupra companiilor chinezeşti care concurează în UE cu preţuri competitive.