Apple are câteva segmente, produse sau servicii în care nu s-a implicat all in în ultimii ani. Asta chiar dacă zvonurile cu privire la ele nu au lipsit. Mă refer la un automobil spre exemplu, dar şi la un motor de căutare, dar iar apare la orizont cu numele de "Apple Search" asociat.
Cei de la Bloomberg par convinşi că firma din Cupertino are tot ce îi trebuie să îşi lanseze propriul motor de căutare, în încercarea de a înlocui Google Search pe iPhone. În mod interesant aflăm şi informaţii din culise şi anume că Microsoft ar fi abordat Apple pentru a colabora la acest proiect. Creatorul iPhone ar fi lucrat deja ani întregi la un motor de căutare care l-ar înlocui pe cel Google că opţiune preferată pe dispozitivele sale.
Căutarea este una dintre uneltele cele mai folosite pe smartphone, pe tablete şi pe computere, iar Apple a preferat întotdeauna să deţină serviciile şi tehnologiile de pe terminalele sale. E şi chestiunea banilor: Apple obţine acum un comision din veniturile din reclame din căutările Google, un comision care aduce cam 8 miliarde de dolari pe an.
Imaginaţi-vă dacă firma lui Tim Cook ar putea păstra întreaga "plăcintă", nu doar un procent. Un motor de căutare propriu ar putea genera venituri cât un produs hardware de unul singur, un Apple Watch să zicem. În plus va vinde şi spaţii de reclame în acel motor de căutare şi îşi va promova mai bine şi produsele (chit că regulatorii antitrust ar putea avea ceva de obiectat).
Problema e că Apple a lucrat ani buni la acel motor, apoi în 2022 au apărut chatboții şi AI-ul a prins putere, iar acum trebuie să regândească tot. Deocamdată compania are toate motivele să direcţioneze lumea spre Google, obţinând un procent din profit. Ar putea să îi trimită spre DuckDuckGo, dacă ar vrea, dar ar avea de pierdut.
Dovezi cu privire la un motor de căutare propriu apar în Spotlight, mecanismul de căutare de pe dispozitivele companiei. Cu câteva versiuni de iOS şi macOS în urmă, Apple a început să adauge rezultate ale căutărilor web, ducând utilizatorii spre site-uri care le răspundeau la întrebări. Şi Siri folosea acea tehnologie pentru a oferi rezultate la căutări pe web. Cu câţiva ani în urma apărea şi web crawlerul Applebot, care ca şi crawlerele de la Google şi Microsoft parcurge întreg Internetul pentru a indexa site-uri pentru viitoare rezultate de căutare.
Apple are şi propria echipă specializată pe advertising, care va fi utilă în cadrul lui Apple Search. În plus poate integra şi Apple News în sistem şi Apple TV+ că resursa video. De asemenea aflăm că în 2019 Apple a cumpărat LaserLike, o companie axată pe căutarea cu motoare de căutare pe bază de AI, fondată de foşti angajaţi Google. La un moment dat putea cumpăra Bing, dar oficialul Apple Eddy Cue a refuzat, considerând Google net superior.