Xiaomi a livrat 42 de milioane de smartphone-uri și a vândut 81.000 de vehicule inteligente; Veniturile trimestriale au atins 13,8 miliarde de euro.

640 ori
<b>Xiaomi a livrat 42 de milioane de smartphone-uri și a vândut 81.000 de vehicule inteligente; Veniturile trimestriale au atins 13,8 miliarde de euro.</b>Veniturile Xiaomi au atins în trimestrul al doilea din 2025 pragul de 13,83 miliarde euro, aducând astfel al treilea trimestru consecutiv în care compania depășește borna de 100 de miliarde yuani. Profitul net ajustat s-a majorat cu 75,4% față de aceeași

Veniturile Xiaomi au atins în trimestrul al doilea din 2025 pragul de 13,83 miliarde euro, aducând astfel al treilea trimestru consecutiv în care compania depășește borna de 100 de miliarde yuani - aflăm prin intermediul unui comunicat de presă sosit în redacție. Profitul net ajustat s-a majorat cu 75,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 1,29 miliarde euro, datorită strategiei de orientare spre produse premium, precum și investițiilor în tehnologie și inteligență artificială.

Xiaomi accelerează implementarea strategiei „Human x Car x Home”, axată pe interconectarea dispozitivelor personale, a vehiculelor electrice și a electrocasnicelor inteligente. Astfel, cele trei segmente de bază ale grupului - smartphone-uri, vehicule electrice inteligente și electrocasnice mari - au contribuit consistent la creșterea trimestrială:

  • Smartphone-urile au generat venituri de 45,5 miliarde RMB, Xiaomi menținându-se în top 3 global timp de 20 de trimestre consecutive. Au fost livrate 42,4 milioane de unități, iar în China, 27,6% din vânzări au fost reprezentate de modele premium (cu prețuri de peste 1800 de lei).
  • Vehiculele electrice inteligente au înregistrat venituri de peste 20 de miliarde RMB pentru prima dată, cu 81.302 unități livrate doar în T2. Noua serie Xiaomi YU7, un SUV de lux, a primit 240.000 de comenzi în doar 18 ore.
  • Segmentul IoT și lifestyle a adus 38,7 miliarde RMB, cu o creștere anuală de 44,7%. Electrocasnicele mari inteligente, în special aparatele de aer condiționat, frigiderele și mașinile de spălat, au înregistrat creșteri notabile, chiar și într-un context de piață dificil.

În paralel, Xiaomi a investit aproximativ 930 milioane euro în cercetare și dezvoltare în T2, o creștere de 41,2% față de anul precedent. Printre realizările notabile se numără lansarea primului cip propriu de 3nm, Xiaomi XRING O1, și deschiderea a două modele proprii de inteligență artificială: MiMo-VL-7B (multimodal) și MiDashengLM-7B (pentru raționament audio), ambele cu rezultate de top în testele de performanță.

Xiaomi a livrat 42 de milioane de smartphone-uri și a vândut 81.000 de vehicule inteligente; Veniturile trimestriale au atins 13,8 miliarde de euro.

Pe zona de internet, Xiaomi a raportat venituri de aproximativ 1,08 miliarde euro, cu o marjă brută de 75,4%, iar aplicațiile Mi Home și AI Assistant au înregistrat creșteri solide ale numărului de utilizatori activi lunari. Platforma AIoT a Xiaomi numără acum aproape un miliard de dispozitive conectate (excluzând smartphone-urile, laptopurile și tabletele).

Compania și-a extins și prezența fizică, având 335 de centre de vânzări pentru vehicule electrice în 92 de orașe din China, consolidând tranziția de la un producător de smartphone-uri la un ecosistem complet de tehnologie inteligentă.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×