Xiaomi a început 2025 cu rezultate financiare semnificativ peste așteptări, raportând cel mai mare profit ajustat din istoria companiei. Veniturile totale au ajuns la aproximativ 15,78 miliarde de dolari, în creștere cu 47,4% față de T1 2024, iar profitul net a fost de 1,54 miliarde de dolari, cu un salt de 161%. Profitul ajustat (non-IFRS) s-a ridicat la 1,51 miliarde de dolari, în creștere cu 64,5%.
Segmentul de smartphone-uri a generat venituri de 7,18 miliarde de dolari, Xiaomi livrând 41,8 milioane de unități și menținându-și poziția în top 3 global pentru al 19-lea trimestru consecutiv, cu o cotă de piață de 14,1%. În paralel, prețul mediu de vânzare (ASP) a atins un nou maxim, în creștere cu 5,8% față de anul anterior. Marja brută pentru acest segment a fost de 12,4%.
Divizia IoT și produse de consum a crescut cu 58,7%, generând 4,58 miliarde de dolari, iar marja brută s-a îmbunătățit cu 5,4 puncte procentuale, ajungând la 25,2%. În același timp, serviciile online au adus 1,29 miliarde de dolari, cu o marjă brută ridicată de 76,9%.
Segmentul de vehicule electrice și AI a generat 2,64 miliarde de dolari, dintre care 2,57 miliarde provin direct din vânzările de automobile. Xiaomi a livrat 75.869 unități SU7 doar în T1, iar totalul livrărilor seriei a trecut de 258.000 de unități. Pierderea operațională a acestui segment s-a redus la 71 milioane de dolari, comparativ cu 99 milioane în T4 2024.
Principalele rezultate - T1 2025
Indicator | Valoare (USD) | Evoluție față de T1 2024 |
---|---|---|
Venituri totale | 15,78 miliarde | +47,4% |
Profit net | 1,54 miliarde | +161% |
Profit ajustat (non-IFRS) | 1,51 miliarde | +64,5% |
Smartphone-uri livrate | 41,8 milioane | +3% |
Venituri din smartphone-uri | 7,18 miliarde | +8,9% |
Venituri din IoT și produse smart | 4,58 miliarde | +58,7% |
Venituri din EV și AI | 2,64 miliarde | - |
Unități SU7 livrate | 75.869 | - |
Rezultatele din T1 arată că Xiaomi începe să obțină tracțiune și dincolo de zona de smartphone-uri. Vânzările din segmentul IoT și servicii online continuă să crească, iar pierderile din zona auto s-au redus față de trimestrul anterior. E prea devreme pentru concluzii ferme, dar direcția indică o tranziție treptată spre un model de business și mai variat.