YouTube a început să ruleze o versiune actualizată a playerului web. Pare că vorbim despre o variantă de test, disponibilă pentru un număr restrâns de utilizatori. Schimbările sunt, în mare parte, bine-venite, deși sunt oameni ce contestă modificările la nivel de UI, din câte am citit pe Reddit. Noua interfață a player-ului aduce cu Liquid Glass, UI-ul dezvăluit recent de către Apple, adaptat acum la toate produsele sale. Mai jos avem detalii.
Forma butoanelor e clar inspirată din Material Design 3, ele fiind în formă de „pilulă”. Capătă acum o transparență, la fel cum am văzut în cazul Liquid Glass, iar interfața player-ului e mult mai fluidă. Contrastul pare că a fost nimerit, elementele de control fiind vizibile chiar și cu această transparență suprapusă. Apar și câteva funcționalități importante, unele chiar eliminate anterior și reintroduse acum.
Iată ce se schimbă:
- Scroll pe volum: Acum poți folosi rotița mouse-ului pentru a regla volumul direct;
- Hover pe slider-ul de volum: Dacă plasezi cursorul peste iconița de volum, apare instant slider-ul audio, ca în vechiul player;
- Timestamps alternante: Poți schimba între timpul scurs și timpul rămas din video, doar apăsând pe butonul de timp;
- Modul Cinema devine Theater: Acesta are acum o săgeată în jos care, odată apăsată sau activată prin scroll, deschide secțiunea cu mai multe clipuri.
Aceste schimbări par mici, dar pentru utilizatorii activi de desktop sunt diferențe notabile care simplifică interacțiunea cu platforma. Pe partea de minusuri, YouTube încă mai are de lucru. Cel mai deranjant aspect? A dispărut butonul „Next”. Acesta nu mai este lângă butonul Play/Pause, ci pare să fi fost înlocuit cu butonul de timestamp.
Nu e clar dacă este o alegere permanentă sau doar un pas temporar, dar e cert că utilizatorii obișnuiți să deruleze rapid prin playlisturi sau să treacă la următorul video, vor fi frustrați de această modificare. Pare că Google încearcă să găsească un echilibru și oscilează între oe estetică modernă si funcționalitate.
Deși interfața a fost lansată către mai mulți utilizatori începând cu luna iulie, implementarea nu este completă, semn că Google alege un rollout-ul treptat.