Astăzi este momentul în care sosesc și rezultatele preliminare ale evoluției vânzărilor de tablete pe piața globală în primul trimestru al anului 2022. Avem date atât de la Strategy Analytics, cât și de la IDC, cu ceva diferențe între ele, la fel cum s-a întâmplat de curând și cu situația vânzărilor de smartphone-uri din China pe care v-am prezentat-o aici.
În cazul de față nu avem diferențe care să conducă la listarea unor lideri diferiți. Lider al pieței tabletelor în T1 2022 rămâne Apple, asta deși vânzările sale au scăzut față de aceeași perioadă de 3 luni din 2021. Potrivit Strategy Analytics, firma din Cupertino a livrat 15.8 milioane de tablete în T1 2022, având o cotă de piață de 39% și înregistrând o scădere de 6% a vânzărilor.
Dacă ne uităm asupra cifrelor IDC, aici Apple apare cu 12.1 milioane de tabletelivrate în primul trimestru al anului 2022, cu o cotă de piață de 31.5% și o scădere de 4.6% a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut. Samsung vine din urmă pe locul 2, cu 8.1/8.2 milioane de tablete livrate și spre deosebire de rivalul din Cupertino, înregistrează o creștere a livrărilor.
O creștere bifează și Amazon la capitolul tablete vândute, iar scăderi spectaculoase observăm pentru Lenovo care a vândut cu 1 milion mai puține tablete în T1 2022 vs. T1 2021. Nici Huawei nu se prezintă mai bine, având un picaj de 17.2% și doar 2.2 milioane de tablete vândute.
Interesant că în clasamentul Strategy Analytics, Huawei nici măcar nu apare, fiind listat Microsoft după Lenovo.