Un incident recent din Italia îmi aduce aminte de celebra eroare eMAG din 2014, pe când retailerul a vândut Galaxy S4, combine frigorifice și televizoare smart la prețuri derizorii (1, 2 lei). De data asta, e vorba despre un retailer mare italian, MediaWorld, care a vândut iPad Air de 13 inch, cu procesor M3, la doar 15 euro (aproximativ 75 lei). Detalii avem mai jos!
Oferta a fost disponibilă atât online, cât și pentru ridicare din magazin, iar clienții au primit destul de rapid tabletele, fără probleme privind plata sau predarea. Aparent, timp de 11 zile compania nu a observat nimic suspect. Apoi, brusc, clienții au primit un email sec în care li se explică că a fost o greșeală de preț și sunt rugați „politicos” fie să le dea înapoi, fie să achite diferența față de prețul „corect” de 784 euro, beneficiind de un discount de 150 euro.
Situația este, evident, controversată. Termenii și condițiile de pe site nu menționează nimic despre erori de preț. În plus, clienții pot argumenta că reducerile agresive sunt frecvente, mai ales în preajma Black Friday. Un avocat italian a declarat că e imposibil pentru un client obișnuit să decidă cu siguranță dacă o ofertă e reală sau o greșeală.
MediaWorld spune că totul s-a întâmplat din cauza unui „incident tehnic evident”, și că prețul era atât de aberant încât „nu putea fi confundat cu o ofertă reală”. Legea italiană susține că un contract poate fi anulat dacă eroarea este „evidentă” și „esențială”. Dar pentru mulți consumatori, pare doar o ofertă bună într-o mare de alte oferte bune.
Deocamdată, clienții nu sunt obligați legal să răspundă emailului și pot alege să păstreze tableta. Nu este exclus ca problema să ajungă în instanță, mai ales dacă MediaWorld decide să trimită notificări oficiale sau să inițieze acțiuni în justiție.
Sunt curios totuși, avem cititori pe site care au prins oferta? Ne puteți scrie de pe noua tabletă, în zona de comentarii de mai jos.

(1)_592x431.jpg)

