Într-o mutare absolut surprinzătoare pentru o companie reticentă cu service-urile neomologate, Apple a decis să lanseze un serviciu prin care clientul îşi repară singur telefonul. E vorba despre conceptul de self service, iar acest serviciu se numeste Apple Self Service Repair. Despre ce e vorba aflaţi mai jos.
Apple va pune la dispoziţie componente originale şi unelte originale pentru ca clientul să îşi facă reparaţiile în confortul casei proprii. Asta evident, dacă se pricepe... Pentru început firmă din Cupertino se va axa pe reparaţii comune, cele ce apar cel mai des: ecrane stricate, înlocuiri de baterii şi module de cameră pentru iPhone 13 şi iPhone 12. Apoi pe lista vor ajunge şi computerele Mac cu procesor M1.
Clienţii vor putea comanda piese originale şi vor primi credit înapoi dacă returnează piesa uzată. Va fi înfiinţat şi un nou magazin de piese şi unelte de reparaţie, care include peste 200 de produse. În plus, Apple va pune la dispoziţie şi manuale explicative cu multe detaliii, scheme şi diagrame.
În ciuda acestui anunţ, Apple recomanda în continuare clienţilor să se ducă la un service omologat şi la tehnicieni certificaţi, pentru a nu avea probleme precum cea cu Face ID apăruta recent.
Self Service Repair va debuta în SUA la început de 2022 şi pe final de 2022 se va extinde şi în alte ţări. De văzut şi ce preţuri se vor practică pentru componente.