Aș vrea să aud de bine de Samsung, HTC, Nokia și Apple (Editorial)

Autor:  | Publicat în:  Editorial 1.544 ori
<b>Aș vrea să aud de bine de Samsung, HTC, Nokia și Apple (Editorial)</b>în ultima vreme aud numai de scandaluri și de campanii de marketing axate pe aspectele negative ale concurenței, atât când vine vorba de Apple, cât și de Nokia, Samsung sau alte companii. Aș vrea măcar o dată să aud de o școală fondată de...

în ultima vreme aud numai de scandaluri și de campanii de marketing axate pe aspectele negative ale concurenței, atât când vine vorba de Apple, cât și de Nokia, Samsung sau alte companii. Aș vrea măcar o dată să aud de o școală fondată de Samsung, de o campanie de caritate Apple, de programul Nokia de alfabetizare... și da, știu că există inițiativa de acest gen, dar sunt de 100 de ori mai puțin mediatizate decât bătăliile în tribunale dintre Samsung și Apple.

De ce nu se axează pe acest aspect pozitiv o reclamă/campanie Samsung, în loc să se compare cu Apple sau să compare fanii cu oi? Gigantul sud coreean poate foarte ușor să facă un act de caritate și apoi să ni-l prezinte într-un clip, cam cum a făcut Vodafone cu caii de la Letea, deși din câte am înțeles în realitate lucrurile nu stau ca în reclamă. Veți spune că sunt de ajuns sponsorizările la concursuri de tinere talente, programatori etc. Ei bine nu, nu sunt de ajuns. Acei tineri au deja oportunități mari în față și au nevoie doar de un mic ajutor să devin și mai buni.

Un exemplu pozitiv aici este Bill Gates, care a lăsat frâiele companiei instabilului Ballmer și nu, nu insult gratuit (căutați clipuri pe YouTube cu el). Gates e acum mai mereu în Africa, salvând triburile de poliomelita, luptând împotriva SIDA și administrându-și fundația caritabilă. Așa da! Dacă 50% din energia dedicată de Nokia pentru reclama falsificata la Lumia 920 se ducea către copiii din India, aveam un plus de imagine, un lucru de apreciat și la urma urmei și karma pozitivă. Dacă 50% din fondurile allocate pentru “Smoked by Windows Phone” se duceau la “telefoane Lumia pentru Asia de Sud Est” nu era mai bine?

Cu atâtea atacuri la adresa Apple, credeți că Samsung și Nokia nu vor începe să capete imaginea de "bad boys"? Veți spune "Apple a început", referindu-vă la procese și da, sunt de acord, dar și Apple putea la rândul său să își spele imaginea agresivă cu acte de caritate sau ducând iPad-uri în școli, eventual gratuit. Cred că o companie cu miliarde de dolari profit își poate permite să alfabetizeze țări întregi ajutându-se de iPad... HTC are probleme cu vânzările și profiturile acum și e drept că despre ei nu aud lucruri rele, având un CEO calculat și prietenos cu o abordare bună.

Mă amuză asocierile cu oameni cool pe care le aleg companiile, ușor stângace uneori... Nokia se asociase cu Nicky Minaj la un moment dat și chiar cu Pamela Anderson când promova Nokia N8. HTC se asociase cu Beats Audio și deci și cu imaginea lui Doctor Dre, rapper american. Samsung a avut un boost uriaș de imagine cu Olimpiada de la Londra și Champions League, mai ales că e și sponsorul echipei care a câștigat competiția, Chelsea. Research în Motion se asociase la rândul său cu Will I Am de la Black Eyed Peas. și asta presupune contracte de multe milioane de dolari... și totuși... cum rămâne cu cei săraci, năpăstuiți și care nu au parte de educație?

La lansarea Lumia și Asha de anul trecut, Nokia s-a axat pe piețele din India și Mexic, piețe din lumea a treia. E de apreciat că oferă servicii speciale precum tooluri pe telefoane low end pentru a administra o fermă, culturi agricole, turma de animale și alte asemenea aplicații utile în zone rurale, dar eu vreau mai mult. Vreau o companie care să fie definiția tehnologiei de vârf, dar și a carității, dacă se poate. Să uităm că face profit. Să ne gândim că acea companie e aproape de faliment, dar măcar a făcut bine unor oameni. Sony Ericsson a fost prima companie care a început să insiste foarte mult pe produse ecologice, pe reciclare, pe salvarea planetei, pe încărcătoare care consumă puțin, idee adoptată apoi și de Nokia rapid.

și totuși mă fascinează ca la fiecare produs Sony pe care îl cumpăr sau testez manualele tehnice sunt uriașe, foarte groase și deci s-a consumat multă hârtie. Cumpărați o cameră video Sony și veți avea Shogunul de citit. Samsung are ambalaje compacte și un manual aproape inexistent, lucru întâlnit și la Nokia, în vreme ce HTC a avut o abordare destul de ciudata cu HTC One S, X și V, cu un ambalaj oval și fabricat parcă din carton… Câtă vreme era ecologic, toate bune și frumoase.

Din când în când mai apare câte o știre despre un telefon pentru persoanele cu probleme de vedere, pentru cei cu probleme de auz, pentru bătrâni, sau pentru cei cu diferite acțiuni. Aici sunt mereu implicate branduri pentru noi anonime și niciodată companii mari… Se poate o implicare și pe zona pozitivă, Samsung, HTC, Apple și Nokia? Se poate tehnologie de vârf și “a better life”, în special pentru cei cu probleme?

▶▶▶ Bluboo S8 Black la 975 lei ◀◀◀
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×