Ce spun românii despre taxa de 30% percepută de către Apple pentru tranzacțiile efectuate prin aplicațiile iOS?

522 ori
<b>Ce spun românii despre taxa de 30% percepută de către Apple pentru tranzacțiile efectuate prin aplicațiile iOS?</b>Majoritatea companiilor din online oferă servicii pe bază de abonament când vine vorba de filme, seriale sau game streaming. În trecut puteai ajuta dezvoltatorul prin achiziționarea aplicațiilor sale, iar în schimb scăpai de reclame pentru totdeauna

Majoritatea companiilor din online oferă servicii pe bază de abonament când vine vorba de filme, seriale sau game streaming. În trecut puteai ajuta dezvoltatorul prin achiziționarea aplicațiilor sale, iar în schimb scăpai de reclame pentru totdeauna. Totuși, de ceva timp se recurge la metoda ce implică un abonament lunar, fiind o soluție mai profitabilă pentru dezvoltatori și companii. 

Azi s-a iscat o discuție pe grupul nostru de Facebook, Alex postând un „kind reminder” pentru cei care nu știau sau au uitat că Apple percepe o taxă de 30% pentru tranzacțiile efectuate prin aplicațiile iOS. Un exemplu pertinent ar fi YouTube.

Costul unui abonament YouTube Premium costă 35 de lei dacă accesezi serviciul prin aplicația YouTube din App Store. În schimb, dacă îți cumperi abonament folosind PC-ul sau un telefon cu Android, vei plăti doar 26 de lei. Postarea e destul de populară, dar și utilă, pentru cei care nu știau despre aceste costuri. Să vedem însă ce spun ceilalți utilizatori despre comisionul Apple.

Mi-a atras atenția următorul comentariu:

„Comoditatea se plătește, este foarte elegant și simplu să faci abonamentele prin intermediul Apple. Din două apăsări ai achiziționat ce ți-ai dorit fără bătăi de cap. Cine le mai are puțin cu tehnologia merge direct pe site-ul aplicației și achiziționează de acolo abonamentul, dar nu la fel de simplu. 

Eu prefer a doua variantă, pentru că mă descurc, dar sunt persoane care nu se descurcă și chiar dacă plătesc cu 30% mai mult, le este mai simplu și comod. Dacă vrei să dezactivezi un abonament, nu mai este la fel de simplu ca atunci când îl faci, pe când din App Store, în 10 secunde în anulezi. 

Și mai e o chestie, confidențialitate, informațiile de plată nu merg la Youtube sau diverși, Apple le plătește abonamentele după ce au luat banii de la tine plus că informațiile ce le furnizează Apple despre tine sunt minime.”

Pe lângă comoditate, aș zice că sunt mulți utilizatori care nu îsi dau seama că Apple percepe acel comision de 30%, existând în secțiunea de comentarii a postării oameni care nu cunoșteau acest aspect. Merită menționat că și Google percepe un astfel de comision în cazul în care tranzacțiile sunt realizate prin Google Play, însă nu și în cazul propriilor aplicații (precum YouTube). 

Sunt multe companii care nu au fost de acord cu politica Apple în privința comisionului. Procesul Apple-Epic cred că a fost cel mai reprezentativ caz din ultimii ani. Tranzacțiile ocoleau serverele Apple și se realizau direct în cazul jocului Fortnite, utilizatorii plătind practic aceeași sumă de bani ca și jucătorii de PC / consolă. Cele două companii s-au confruntat în instanță timp de 2 ani, iar Apple a șters toate aplicațiile Epic, inclusiv jocul Fortnite, din App Store. 

Există însă și vești bune. După o „luptă grea”, Epic a câștigat procesul împotriva companiei din Cupertino, iar judecătorului Yvonne Gonzalez Rogers a obligat Apple să permită și alte achiziții în aplicație.

Astfel, Netflix e una din aplicațiile care permite acum cumpărarea unui abonament lunar fără costuri suplimentare.

A fost integrat un nou API, iar utilizatorul alege dacă dorește să fie redirecționat pe site-ul serviciului de streaming când încearcă să-și creeze un abonament. Practic, utilizatorii sunt acum informați atunci când încearcă să-și facă un abonament Netflix că sunt pe cale să părăsească aplicația și să finalizeze procesul de plată în browser. Momentan nu se știe când vor integra și alte aplicații acest API, util, pentru „buzunarul utilizatorilor”. 

Merită astfel menționat că dacă vezi o astfel de notificare, ai posibilitatea de a încheia subscripția în browser, evitând acea taxă Apple de 30%. În comentariul de mai sus, care mi-a atras atenția, se discută și despre comoditate, însă, toate abonamentele încheiate prin intermediul Apple, fiind afișate în App Store.

Acum, nu știu câți ar fi dispuși să plătească mai mult pentru același serviciu din simplă „comoditate”. Ne puteți lăsa și voi în secțiunea de comentarii păreri cu privire la acest comision perceput de către Apple.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×