Prima generație Dacia Logan reintră în producție, dar nu sub marca românească și nici cu implicare directă din partea Renault, scriu cei de la Profit.ro. Sub numele Pars Nova P90, modelul este reeditat în Iran de compania Pars Khodro, pe baza unei licențe mai vechi oferite de grupul francez. Designul a fost discret actualizat, motorizarea este furnizată de rușii de la AvtoVAZ, iar producția e destinată în special pieței rusești. Se estimează că vor fi livrate anual aproximativ 45.000 de unități către Rusia.
Loganul, în forma sa originală, a fost un fenomen: lansat în 2004, s-a vândut în peste 4 milioane de exemplare până în 2018 și a fost produs sub diverse mărci în întreaga lume. În Iran, a purtat numele Renault Tondar și a fost produs până în 2018, când sancțiunile internaționale au oprit colaborarea directă cu Renault. Acum, același model revine cu îmbunătățiri tehnice și de confort, dar fără ca Renault să aibă vreo legătură comercială actuală cu proiectul.
Dotările au fost aduse în prezent: Pars Nova P90 vine cu un ecran central pentru infotainment, geamuri electrice, ESP, sistem de control al tracțiunii și un instrumentar de bord semi-digital. Sub capotă are un motor pe benzină, de 1,6 litri, aspirat natural, cu 111 CP și 150 Nm, cuplat fie la o cutie manuală cu 5 trepte, fie la una automată cu 6 trepte. Toate aceste modificări plasează modelul între low-costul clasic și o berlină modest echipată, dar decentă pentru piețele țintite.
Pars Nova nu vine cu vreo revoluție, ci doar continuă o rețetă care a funcționat în trecut. E o mașină simplă, ieftină și ușor de produs, cam ce au nevoie Iranul și Rusia în momentul acesta. O soluție practică.